Direktlänk till inlägg 25 juni 2009

Parallella liv - 30 mil ifrån varandra

Av Agnes - 25 juni 2009 21:39


Efter sex år i denna lilla stad, kan jag med lätthet konstatera att mitt liv har blivit oerhört mer innehållsrikt och med mer kvalitet. Men allt har inte blivit bättre. När jag stod inför denna flytt, befarade jag att jag skulle sakna min allra käraste vän i min nya stad. Och jag fick rätt...


Jag saknar 8 timmarsfikor i ett rörigt kök, med ungar runt fötterna, dåligt pulverkaffe och påste, artificiella bakverk a la Hegges. Det är konstigt...men jag fick aldrig träsmak i baken då jag satt 8 timmar på samma stol, nu kliar det i hela kroppen efter en kvart (inte riktigt, men nästan..). Vad var Evas stolar gjorda av? Magiskt tingeling-trä?


Pratade med mitt hjärtas dam idag...och som vanligt hade hon och jag haft samma tanke; att vi skulle ringa till den andra. Denna gång hann jag före.


Även Eva saknar fikapartner av min kaliber... Och ingen av de hon numera fikar med, uppskattar köpebröd med ett halvårs bäst-före-datum... Och ingen vill fika riktigt lika länge. *s*


Till min stora glädje ska Eva komma hit i sommar! Hon och de två döttrarna ska ha semester i min trädgård. Ska bli härligt att få tanka upp Evakvoten lite.


Som sagt....det finns nästintill bara fördelar med att bo i denna lilla stad, men det finns ingen Eva här.


 
 
Ingen bild

Fia (sp06)

26 juni 2009 09:53

Jag är visserligen ingen Eva...men du kan få fika med mig någon gång om du vill....kram



Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 10 februari 2011 08:51

....att blogga på! Ja, från mobilen alltså. Nu var jag tvungen att logga in, trixa mig fram genom 18 olika vyer, typ, för att till slut hamna här där jag äntligen kan plita ner ngr rader. Orka hålla på så här lixom.... Dessutom funkar ordbehandlingen...

Av Agnes - 8 februari 2011 16:09

     Sämre uppdatering av en blogg än så här, kan man knappast ha.....jag vet! Men nu kommer en liten glimt ur mitt liv.   Nya jobbet är toppen! Jag sitter aldrig vid datorn på fritiden längre. Jag har inte lärt mig blogga via mobilen. En ...

Av Agnes - 28 december 2010 13:18

     Hade en riktigt fin julafton med Mannen och avkommorna. vi firade hemma - själva. Visst lite trist att ingen kom hit, och vi hade ingen möjlighet att åka någonstans, eftersom Mannen gick av jobbet 07.00 julaftons morgon.    Vi käkade gott, d...

Av Agnes - 28 december 2010 11:56

   Jag är yngst - lilltjejen - i en syskonskara på tre, fast jag tycker att vi är fyra. Bonussyrran fick jag på köpet då pappa träffade sin fru, och för mig är hon faktiskt väldigt mycket syrra.    Vi är bara tjejer; jag är 36 år, T fyller 41 på lö...

Av Agnes - 22 december 2010 19:20

    Herrejösses så intressant för er att veta.....   Cerise-rosa raggsockor, jeans, svart tunika samt svart kofta. När jag gick ut adderade jag följande: svarta vinter-walkingpuppor, svart Fjällrävenjacka, svart/vit-randig halsduk, svart möss...

Ovido - Quiz & Flashcards