Alla inlägg den 11 juni 2009

Av Agnes - 11 juni 2009 20:14

Har helt anammat grejen med laptop och mobilt bredband, och bloggar just nu från min säng. Rätt soft och skönt må jag ju säga...


Även Mannen har haft en bra dag. "Stackarn" är inte mycket för att klippa gräset på vår hyfsat stora tomt, och när han väl skall göra detta, drar han fram handjagaren....och påbörjar det eviga klippandet. Dock avslutar han det aldrig, så vi har alltid en tomt som har plättar av vajande gräs och välklippta partier på annat håll. Grannarna tittar lite snett åt vårt hus och tomt...


Idag när Mannen släpade runt handjagaren, kom grannen mitt emot över och erbjöd Mannen att låna hans bensindrivna klippare. Mannen accepterade, och vår trädgård blev mycket välartad i ett nafs.


När klipparen återlämnades, visade det sig att grannen hade en elgräskippare i sin ägo, som han ville bli av med. Så....Mannen fick köpa den för den nätta summan av 100 kronor. Haha!


Vi har redan testat nyinköpet, och den funkar finfint.


Mannen har redan erkänt att det är en oerhört bra investering, då han nu hädanefter slipper slita som en gnu för att få till gräset...


Dock verkar han helt ha glömt bort att jag, hans fru, har velat införskaffa en bensin- alternativt elgräsklippare sedan dag 1 i huset. Men som sagt...vad vet väl jag - jag är ju kvinna! ;-)


Skitsamma....nu skall vår trädgård ha en välskött gräsmatta resten av sommaren.


Tack, du söta lilla granne!

Av Agnes - 11 juni 2009 15:42

Idag har jag blivit med laptop! :-) Har skaffat mig en svart skönhet av märket Compaq... Och till detta är även ett mobilt bredband införskaffat.


Känner mig lyxig


Härligt härligt!



Ovido - Quiz & Flashcards