Alla inlägg under oktober 2009

Av Agnes - 31 oktober 2009 14:59


Lördagar är ett helvete när det kommer till sockerhöga ungar.

Det börjar ju direkt då de små underverken slår upp sina ögon:

"När får vi vårt godis?"


  


"Typ....om FEM timmar, eftersom klockhelvetet bara är 07.13?"


Sen knatar de små omkring som äggsjuka hönor....kollar klockan, frågar om de inte kan få snasket lite tidigare....vankar vidare....tydligt abstinenta.


SEN.....klockan slår 12.00

GODISTAJM!!!!

 

Efter 20 minuter är de höga som hus av allt socker, och springer omkring som vilddjur.


  


Lördagar är påfrestande för psyket....

 

 

 

 

 

 



Av Agnes - 30 oktober 2009 11:47


   Bad alldeles nyss Son2 och Son3 att städa rummet de delar. Son3 anammade städandet direkt och studsade in i rummet.

   Son2.....suck......han började ju givetvis gråta, för det var "så orättvist att han måste städa rummet idag". Och jag vet banne mig inte hur han gör det, men hans tårar lixom hoppar ut ur ögonen.

   Tänk er Lilla Skutt-tårr. EXAKT så!!


Hur gör ungen?

Av Agnes - 29 oktober 2009 12:13


   Hade planen för c-uppsatsen klar, med bra frågeställning och bra tidsplanering. Men idag damp det ner ett mail från organisationen vi skulle använt oss av; de kan inte ta emot oss av olika skäl.

   Attans skit! Bara till att tänka om. Eller som Mannen skulle ha uttryckt det:

 

Tänk om - tänk rätt!

 

   Så nu försöker jag tänka både om och rätt.... Hur det  går? Absolut jävla illa. *s* Ganska svårt att göra en tvär sväng och börja tänka i andra banor, med det är ett måste - för c-uppsatsen måste göras, annars blir det ingen examen i januari. Alltså....tänka om och tänka rätt. Och göra det NU, så att jag kan komma igång med skrivandet.


Attans skit,

var orden för dagen.

Av Agnes - 28 oktober 2009 17:55


   Eller har jag fått en kultinginfluensa? Något djävulskap är det dock.... Mår inte helt blomma, för att uttrycka det milt. Även Son3 mår kråka, med ont i halsen och feber. Det är lite synd om oss....om du frågar mig.

   Mannen jobbar inatt, så jag och Son3 bestämde att han skulle överta pappas sänghalva. Så vi ska ligga och vara ynklig, febriga och ontiga i halsen där tillsammans... Gäller att passa på när sonen själv uttrycker en önskan om att få vara nära, han är annars väldigt avståndstagande och tycker att närkontakt är jobbigt. Han kan verkligen slingra sig när man försöker krama om honom...och pussar torkas med bestämdhet fort bort. Så det gäller att haka på tåget när han är sjuk och försvaret mot närhet är undanröjt...

   Annat är det med Son2 som är en liten kramgris som helst skulle skippa både skola och leka med kompisar, om han fick vara hemma och sitta brevid mig en hel dag. När man kramar honom smälter han nästan ihop till en liten våt fläck av mysighet.....kramar är det BÄSTA som finns enligt honom.

   Mina yngsta söner är som natt och dag, både till sätt och utseende - ändå är de som tvillingar. Är de ifrån varandra mer än ett par timmar, blir det ett mycket varmt och kärt återseende när de väl ses igen. Så söta!


Nä nu ska halsen bedövas lite med varmt te...

Av Agnes - 28 oktober 2009 11:17


...glömde ju nämna att jag fick tillbaka min tenta redan igår, då vi hade lärarbesök i plugget. Givetvis var jag med god marginal godkänd. En sak mindre att ågrena för.

Av Agnes - 28 oktober 2009 11:07


...innebär mer arbete än en vanlig vecka för mig. Usch...är överhopad av inlämningsuppgifter, examinationer och en c-uppsats jag knappt kommit igång med. Det är liiiiiite mycket just nu. Känns faktiskt inget roligt alls. Brukar tycka det är hyfsat roligt att plugga, men nu vill jag bara fly fältet känns det som. Dock får jag försöka fokusera på att det bara är 3 månader kvar i plugget, om allt går som planerat. Skönt!


   Mannen är iväg på höstlovsbio med 3/4 av barnaskaran, den sista 1/4-delen befinner sig uppe på rummet med två kompisar som sovit över...eller sovit? De har hängt vid varsin dator hela natten. Underligt sätt att umgås, kan tyckas...men det funkar helt klart. Man ser dom bara om hungern tvingar ner dom hit till oss vanliga dödliga...typ. Igår åt de inte ens middag med oss, de drog iväg till pizzerian och trycktei sig en varson kebabpizza - det är riktig mat för LAN:ande tonåpringar det. Jag hör en del pysanden där uppifrån , då energidryckerna öppnas och snabbt glider ner i deras målbrottsstämda halsar.


   Själv ska jag suppa i mig lite te, och ta tag i skolarbetet igen. Det är konstigt hur lockande allt annat än skolan blir ibland...jag har redan hunnit städa hela köket, hallen och bäddat sängarna....så effektiv är jag bara då jag har pluggeri som är trist.


   Som sagt...pluggeri nu. Eller....kanske sortera böckerna i bokhyllan efter ett färgschema?

Av Agnes - 26 oktober 2009 09:08


   Och tentan är inskickad. Nu börjar nästa, precis lika nervpåfrestande, moment - väntan på att få tillbaka tentan.


Men nu ska jag käka frukost med de höstlovslediga sönerna, sen blir det lite teoriskrivning och senare i eftermiddag körlektion. Ska försöka hinna lägga mkig på spikmattan en stund oxå, för mina axlar vill dö efter alltför många timmar framför datorn. Tentaskrivande är helt klart ohälsosamt - man får deformerad och värkande kropp, magsår och blir på attans dåligt humör. Tack gode gud att jag är klar med skolan i januari!

Av Agnes - 25 oktober 2009 17:09

....dock utan önskat resultat. Japp, så kan man säga att det här tentaskrivandet går. Gaaaaah......

Ovido - Quiz & Flashcards