Alla inlägg under oktober 2010

Av Agnes - 30 oktober 2010 13:12


   Är uttråkad

Måste piggas upp

Jag tar med mig gossarna på bio

"Sammys äventyr"


Kul, kul!

Av Agnes - 30 oktober 2010 10:53


   I vår lilla lokala morgonstidning kan man ofta på lördagar finna små notiser, där folk " vänligen, men bestämt undanber sig all uppvaktning" på deras kommande födelsedag. Är inte det EGENTLIGEN ett rätt desperat uttryck för

SE MIG,

GLÖM INTE BORT MIN FÖDELSEDAG

TY, JAG HAR TILLRÄCKLIGT MED ÅNGEST INFÖR ATT BLI ÄLDRE

OCH TANKEN PÅ ATT INGEN SKULLE KOMMA IHÅG MIG

GÖR SAKEN ÄNNU VÄRRE

FIRA MIG

MINNS MIG

BEKRÄFTA MIG


   Jag kan villigt erkänna att jag på ett mycket mindre subtilt sätt påminner folk i min omgivning om mina förestående födelsedagar - just pga att jag mår skit när folk som BORDE minnas mig, glömmer mig.... Sånt gör så in i helvete ont.

I år glömde min pappa...


ont


Av Agnes - 28 oktober 2010 19:49

Av Agnes - 28 oktober 2010 17:49


   Idag var jag iväg på en utflykt med jobbet. Färden gick till Virums Älgpark,  http://www.virummoosepark.se - fantastiskt kul!

   Vi fick mata älgarna när vi åkte på safarin....och jag pussade en älg!! Eller...det var nog EGENTLIGEN så att jag hade en äppelbit i munnen som älgen Harald tog, fast det är nog så nära man kan komma en älgpuss, tror jag. Coolt, var det iaf.

   Jag sms:ade Mannen:

Jag har pussat en älg!!

Fick snabbt ett svar:

Va? Säg åt M (kollega) att han ska ge fan i att pussa min fru.

 

Fniss...

Av Agnes - 26 oktober 2010 18:48


Var på anställningsintervju igår

Fick jobbet

Blev varken glad eller förväntansfull

mest bara tveksam

Då vaknade nuvarande chefen till

försöker få mig att stanna kvar

Mobilen min trudeluttade

Okänt nummer...

Jag svarade

"Välkommen på anställningsintervju"

sa rösten i luren

Magen slog en volt av glädje


Plötsligt händer det....

Håll tummarna nu!

Av Agnes - 24 oktober 2010 09:48


Klockan är inte ens tio

och jag har redan varit iväg och jobbat lite

och nu ska jag iväg och reka inför morgondagen

Klockan ett står jag i sporthallen,

 för sonens prisutdelning

Efter det ska jag lägga mig på

soffan och läsa söndagstidningarna

och försöka att inte "ågrena" inför morgondagen



Av Agnes - 22 oktober 2010 18:56


   Ibland önskade man att folk ägde förmågan att reflektera över sitt eget beteende på ett klart och insiktsfullt vis. Ett stort mått av självkritik skulle kunna lätta upp en hel del....

   Varför är det så att vissa männskor med stor frenesi, kan beskriva ANDRA människors fel och brister, samtidigt som de totalförnekar och blundar för de egna?

   Idag har glashus fallit i en aldrig sinande ström på jobbet.....

Av Agnes - 10 oktober 2010 19:23


   Helgen tillsammans med valda delar av släkten, har lärt mig något nytt; vad skillnaden mellan dumhet och elakhet är.

   Dumhet är när saker blir sagda, utan att hjärnan hos den som säger  det, signalerar: SÄG DET INTE, DET VORE ALLTFÖR ELAKT. Man förstår alltså inte konsekvenserna av de olika "sanningar" man just levererat.

   Elakhet är när en person känner sig tvingad att leverera "sanningar" till höger och vänster, trots att vetskapen finns om att dessa s.k "sanningar" endast har som avsikt att såra och underminera människor i sin omgivning.


   Dumhet kan jag förlåta - inte elakhet.

Ovido - Quiz & Flashcards