Alla inlägg den 4 juni 2009

Av Agnes - 4 juni 2009 11:28

Jättekul med nya sommarkursen....kan det bli, om jag får tag på alla böcker!


Har i en månads tid nu letat efter litteraturen till min kurs om fundamentalism och våld....och det har gått fantastiskt dåligt!


En bok har jag fått tag i....och idag har jag funnit två till, och dessa sak skickas så jag har dem i nästa vecka - hoppas jag innerligen ,eftersom kursen börjar på måndag. Den sista boken ligger restad på alla jävla bokhandlar i Sverige, Usa och England.


Vad göra lixom?


Hittar bokhelvetet inte ens som begagnad....


Tror lärarna har gjort så här medvetet för att se om vi är tillräckligt engagerade för att gå denna kurs.


Fortsätter leta....har utvecklat goda kunskaper i eftersökningar på nätet, vill jag lova.


Av Agnes - 4 juni 2009 09:49

24 frågor skall besvaras.

Reglerna är:

1. Svara på frågorna.

2. Ta bort en fråga du inte gillar och lägg till en ny.

3. Skicka vidare till 8 st.


1. Vilken parfym använder du?

Just nu använder jag någon som ser ut som ett äpple...DKNY? Inte faaan vet jag vad den heter! Vill dock ha Clean...(läser du detta, Mannen?? Det är en fin vink...typ)


2. Favoritdrink?

Är milkshake en drink? Om det är det, då vill jag gärna ha en med banan-chokladsmak. Ska jag låtsas vara vuxen, kan jag ta mig en Bloody Mary, som bara är bloody....


3. Vad läser du just nu?

Nja...jag löser mest nu. Har världens korsordsmaraton! Jätteskoj!


4. Dagens höjdpunkt?

Om jag får tag på folk på Högskolan kristianstad, som kan fixa ett användarkonto till min sommarkurs....men som det ser ut nu, så verkar ingen vilja hjälpa mig med det. Så dagens höjdpunkt blir förmodligen när jag lyckats lösa ett korsord helt perfekt, utan att ha suddat eller skrivit fel.


5. Vad skulle du vilja lära dig?

Köra bil...har iaf skickat in lämplighetspappret nu.


6. Vad var ditt senaste inköp?

Två balla t-shirtar till M & E, i Oskarshamn igår.


7. Vad gör dig till en bra vän?

Ska du verkligen fråga MIG det? Jag antar att jag är att lita på...jag strävar åt att vara det iaf. Men som sagt...fråga någon av mna vänner, de borde ha bättre svar på den frågan.


8. Vad är ditt viktigaste mål för tillfället?

Leva i nuet, och njuta av det.


9. Vad tycker du om personen som skickade frågorna till dig?

Like a lot! Men jag tycker inte om att hon tänker flytta....


10. Vilken är din ögonfärg?

Idag är de gröna, med rött omkring...


11. Om du kunde ändra något hos dig själv, vad skulle det vara?

Att jag kunde och vågade kräva utav folk, vad de kräver av mig...


12. Om du kunde vara var som helst i världen de kommande timmarna, var skulle du då vara?

I Solstadström i mitt hus... (för visst kan jag ha ett hus i min fantasi där?)


13. Vad värdesätter du hos dina vänner?

Lojalitet, humor och att de tycker om långa fikor


14. Vad är dina sommarplaner?

Vara med familjen, plugga, ha en vecka ensam med Mannen, umgås med modern som kommer ner hit en vecka och äta jordgubbar!


15. Vilket är ditt drömyrke?

Familjeterapeut. Men får väl nöja mig med att vara en sketen arbetslös socialpedagog, som det ser ut nu.... (Inte alls bitter...)


16. Vilket av plaggen i din garderob är din favorit?

Blir väl något stort skynke som döljer det mesta.... ;-) Nä då....älskar mina stora röda haremsbralls!


17. Vad får dig att gråta?

Det mesta....gråter när jag är arg, glad, rörd eller bara ändå. Är rätt blödig. Började småböla igår när Mannen berättade om kollegans hund som blivit ormbiten (men klarat sig galant).


18. Nämn tre saker som får dig att le.

Min familj, mina jordgubbar som artar sig fint och korsord (är som sagt något manisk just nu).


19. Om du fick tre önskningar, vad skulle det vara?

Hälsa och välmående för mig själv och mina nära.

Körkort med tillhörande gul(eller orange) bubbla.

Stuga i Solstadström, eller Anne-Lies hus.... ;-)


20. Vilka är dina favoritserier på tv?

Grey´s, CSI, Antikrundan, House.


21. Vad har du på dig just nu?

 De röda haremsbrallorna, munktröja (grå) och fårskinnstofflor. Är rätt asläcker!

22. Vilket är ditt favoritgodis?

Oj...svårt! Just nu gluffar jag gärna några sura gröna, mjuka "rör" med rosa mitten, som smakar melon.


23. Hur många barn vill du ha?

Jag är kind of jättenöjd med de fyra jag har. Men mitt hjärta saknar ibland en liten Pella...


24. Vilken sexuell läggning skulle du vilja ha, om du måste byta bort den du har nu?

Objektumsexuell..... Haha! Såg en brud på Tv som var är och kåt på Berlinmuren. Underhållande!


Passar nu frågorna vidare till: Ingen alls, för jag har inga bloggvänner....men om någon ser det här och tycker det är skoj - kopiera gärna och roa er(och skicka för all del en länk till sidan, så jag får se....).

Ovido - Quiz & Flashcards