Direktlänk till inlägg 5 december 2010

Dag 5 - Your defination of love

Av Agnes - 5 december 2010 14:20


   Den här är svår..... Men jag försöker.


Trygghet

Ömhet

Värme

Tvåsamhet


   Jag kan rada upp en rad med olika ord, i ett försöka beskriva vad kärlek är för mig. Tror inte jag kan hitta rätt ord, hur mycket jag än försöker....

   Jo, ETT ord finns det.

Pontus

 

   Det är han som är Mannen....och han är min man. Jag väljer honom om och om igen, och han väljer mig om och om igen. Våra år ihop har inte varit lätta, det ska gudarna veta...men vi väljer varandra om och om igen. Och det är på något sätt och vis vad det handlar om - att VÄLJA, och stå kvar, även när det blåser som mest.

  

   Hellre ett helvete, tillsammans med Pontus, än ett paradis utan honom.... Tack och lov, är livet med Pontus allt som oftast fyllt av just de ord jag började att rada upp; trygghet, ömhet, värme, tvåsamhet.


*kärlek*

 
 
Jesper

Jesper

5 december 2010 14:39

Då kan du ju bara tänka dig hur bra Pontus 2.0 är...

http://jojojeppe.tumblr.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 10 februari 2011 08:51

....att blogga på! Ja, från mobilen alltså. Nu var jag tvungen att logga in, trixa mig fram genom 18 olika vyer, typ, för att till slut hamna här där jag äntligen kan plita ner ngr rader. Orka hålla på så här lixom.... Dessutom funkar ordbehandlingen...

Av Agnes - 8 februari 2011 16:09

     Sämre uppdatering av en blogg än så här, kan man knappast ha.....jag vet! Men nu kommer en liten glimt ur mitt liv.   Nya jobbet är toppen! Jag sitter aldrig vid datorn på fritiden längre. Jag har inte lärt mig blogga via mobilen. En ...

Av Agnes - 28 december 2010 13:18

     Hade en riktigt fin julafton med Mannen och avkommorna. vi firade hemma - själva. Visst lite trist att ingen kom hit, och vi hade ingen möjlighet att åka någonstans, eftersom Mannen gick av jobbet 07.00 julaftons morgon.    Vi käkade gott, d...

Av Agnes - 28 december 2010 11:56

   Jag är yngst - lilltjejen - i en syskonskara på tre, fast jag tycker att vi är fyra. Bonussyrran fick jag på köpet då pappa träffade sin fru, och för mig är hon faktiskt väldigt mycket syrra.    Vi är bara tjejer; jag är 36 år, T fyller 41 på lö...

Av Agnes - 22 december 2010 19:20

    Herrejösses så intressant för er att veta.....   Cerise-rosa raggsockor, jeans, svart tunika samt svart kofta. När jag gick ut adderade jag följande: svarta vinter-walkingpuppor, svart Fjällrävenjacka, svart/vit-randig halsduk, svart möss...

Ovido - Quiz & Flashcards