Alla inlägg under februari 2009

Av Agnes - 28 februari 2009 11:15

Skulle åka och träffa storsonen, snart 16 år, som bodde hemma hos bästa kompisen hela denna vecka, då de är ute på prao i närheten där bästisens far bor. Nåväl...skulle som sagt dit och hälsa på avkomman.


Hade fått en rätt så detaljerad vägbeskrivning, och vi (jag och Mannen) insåg att de inte bodde i en metropol direkt, men det är långt från metropol till....ödemark!! Haha!


Åkte på stora fina vägen, skulle svänga av och köra längs "en något mindre" väg i cirka 3 km.... "Något mindre väg" visade sig vara lervälling med isfläckar mitt ute i skogen....utan någon som helst tillstymmelse till gatlyktor. Då och då skymtade vi röda små stugor bland granar och troll....men det var knappt ens upplyst i dessa.


Jag och Mannen tittade på varandra och sa: "Va fan...kommer du ihåg Blair Witch Project??" Det gjorde vi bägge två, och rysningen längs ryggraden blev tydligare, och jag såg inför mitt inre hur de skulle återfinna våra styckade och lemlästade kroppar framåt vårkanten.... Jag bad en stilla bön om att vår nya fina bil skulle palla trycket och ta oss fram till sonens vistelseort.


Vi km fram, och vi hade en mycket trevlig kväll tillsammans med sonen, sonens bästis och dennes far samt styvmor. Vi smarrade smörgåstårta och hade allmänt mys i den röda stugan mitt ute i obygden.


Att styvmodern förvarade en mystisk vätska med i en PET-flaska, och sades sig ha rituella planer på användandet av denna vätska.....det hör inte till historien. Denna gång i alla fall.... ;-)

Av Agnes - 26 februari 2009 13:36

Jag har närt en riktig liten schlagergosse vid min barm. Det stod klart förra lördagen då jag tittade på Melodifestivalen med ungarna.


Emil, 5 år, visade sig vara en riktig musikkritiker, som hade åsikter om musiken, om dansen och kläderna. Djuplodade insikter ploppade ur den lilla kloka gossens mun.


Om Velvet fälldes följande kommentar: "Varför har hon bara kalsonger på sig? Hon sjunger ju rätt bra, men hon har ju inga kläder på sig!"


Om Rickfors: "Farbrorn ser gammal ut, men han är rätt bra. Hans röst är så där....som när man är förkyld. Honom hejjar jag på!"


Markoolio: "Varför brinner gubben bakom honom? Varför pratar han, ska han inte sjunga?"


BWO: "Alla har lika hår jööö!"


Haha! Min lilla schlagerkritiker! Han förgyllde sannerligen lördagskvällen med sina kommentarer. Ser faktiskt fram emot deltävling 4 på lördag....skiter väl i själva tävlingen, men Emils kommentarer är bara bäst!


Av Agnes - 24 februari 2009 18:13

Imorgon kommer hon. Om 24 timmar är hon här med sina kritiska ögon och dömande kommentarer om allt som mitt. Aldrig tillräckligt bra, alltid otillräcklig och fel.


Svärmor kommer på besök imorgon - och stannar tills på söndag. Hua!


Försöker verkligen tycka om henne - men hon gör det svårt.


Men jag älskar hennes son, och hon älskar honom oxå....alltså får vi bara gilla läget och bita ihop.


Le mot kameran! Stick en kniv i min rygg....

Av Agnes - 23 februari 2009 18:38

Ringde vän E idag och gnällde över livets alla jävligheter. Öste ur mig all frustration över saker som jag inte begriper mig på men som jag är innerligt trött på. Ifrågasatte min eget förnuft och betvivlade mig själv, för vad skulle det annars vara fel på? E lyssnade, höll med, kom med invändningar och stöttade mig - samt förnekade att jag var på väg att tappa förståndet. En timma senare kändes det något bättre, och vi sa adjö.


Betvivlade ändå min världs existens, och mådde apa.


Rinde således vän S. Två timmars ältande och ynkande från min sida. Insikter från hennes. Mådde sedan något bättre och la på luren.


Men ändå gnagde en liten irriterande osäkerhet inom mig.... Efter ytterligare två timmars terapeutande med I-M och U börjar jag nu inse att jag inte alls håller på att bli galen. Galenskapen ligger hos någon annan denna gång.


Drar en lättnadens suck och vågar slappna av.


Life´s a bitch - then U die!


Av Agnes - 23 februari 2009 18:35

Fick äntligen det efterlängtade sms:et från min vän Malin idag - jag har blivit Tant! Än har jag inte sett gossebarnet som jag pratat med genom Malins mage i massa månader, men nu finns han alltså.


Grattis Malin och David!


Av Agnes - 20 februari 2009 12:32

Kritik kan vara bra - om det är konstruktiv kritik och om det finns en bra grund för den. Om kritiken bara är för kritikens egens skull, då kan kritikern lika väl bara hålla käften, rent ut sagt...


När folk gör tolkningar av saker och ting, andras verk och prestationer, bör vederbörande vara väl medveten om med vilka glasögon de betraktar verket. Om man inte är meveten om sina egna begränsingar och brister, blir anblicken på någon annans verk väldigt färgad av de känslor som ens egen bristande karaktär väcker hos en själv.


Vet hut, att döma utan att först ta reda på fakta!

Av Agnes - 18 februari 2009 14:21

Duktig, duktig Agnes!!!


Äntligen klar med tentan...men oj vilket ordbajseri det blev. *s*  Jaja...den är inskickad iaf. Det värsta som kan ske är ju att den kommer tillbaka och jag får komplettera, vilket skulle störa mig förjävla mycket om det skedde. Men OM det sker, så får jag ta det då.


Nu ska jag duscha av mig tentaångesten, och sen placera mig i soffan och glo på första dvd:n. :-D

Av Agnes - 17 februari 2009 18:45

Det kom ett brunt paket till mig idag! :-) Även om jag redan innan jag öppnade det visste vad det skulle innehålla, så blev jag iaf väldigt glad!


Mina skivor som jag skickat efter....och andra säsongen av "OZ". Underbart!

Så nu har jag ljuv musik i mina öron, och vet att jag har 8 timmars frosseri i "OZ" framför mig.


Plötsligt har jag en morot som gör att pluggeriet blir något lättare. Måste bli klar, så jag får titta på filmerna!


Skynda, skynda!!!

Ovido - Quiz & Flashcards