Alla inlägg under januari 2010

Av Agnes - 23 januari 2010 11:38


   Ikväll ska jag ut och käka med fyra av mina forna klasskamrater - ska bli trevligt! Prbblemet är bara vad man ska ha på sig. Efter en inventering av min garederob, kunde jag snabbt konstatera att jag har en massa kläder - för vardagsbruk, men ingenting då jag ska vara ngt piffigare. Det får ju inte vara FÖR piffigt heller, när man ska ut och käka och sen kolla på folk på en pub. Jag har vardagskläder och überpiffiga kläder, men inget därimellan. Därför ska jag nu bege mig ner på stan och jaga rätt på ngn tygtrasa att iklä mig ikväll.


På återskrivande!

Ciao!

Av Agnes - 22 januari 2010 21:41


   Efter en veckas intensvit jobb med intensiva personligheter däckade jag en stund i soffan..... Son2 och Son3 tittade på en hemsk film; G Force. Det är en story om ett gäng muterade marsvin som ska rädda världen. Tacka fan för att jag somnade....

   Vaknade runt nio, och hjälpte Son1 med gymnasievalet. Så nu är hans framtid utstakad och klar....eller ngt åt det hållet iaf.

   Min käre make är dock en sur liten make - för att jag råkade somna! Moget av honom.... Så istället för att väcka mig och fråga om vi skulle kolla på filmerna han hyrt - är han tjurig och gluttar, av ren protest, på "Hajen" på Tv4 Film. När jag frågade om vi skulle kolla på den film som hyrts istället, muttrade han surt:

"Ja....jag har väntat...."

   Men några vidare ansatser till att vilja titta på filmen gjordes inte.... Bara surigt och muttrigt. För att jag var trött efter en veckas jobb, och somnade i soffan en stund. Moget....eller inte.

   som en liten kuriosa kan jag ju tillägga att även han somnade under sönernas filmtittande, men vaknade efteråt. Detta uppvaknande gjorde uppenbarligen honom till en godare människa än mig. Skumt....att MITT däckande i soffan förorsakar äktenskapskris, då hans eviga däckande i soffan varje kväll mer ses som ngt gulligt och mysigt - något som hör till och måste ske.

   Det är skillnad på folk och folk - det är uppenbart.

*suckar tungt och uppgivet*

Av Agnes - 19 januari 2010 19:33


...och det firade vi idag med prinsesstårta. För livet är underbart. Livet är roligt. Livet är värt att fira med en tårta med jämna mellanrum.


vardagslyx

Av Agnes - 18 januari 2010 19:27


"DIN katt är äcklig!"

"Vaaa? Pepsi är ju supergullig!"

"Lagom gullig när han äter halvdöd fågel, kan jag meddela..."

"Que?"

"Jag såg honom ute på tomten alldeles nyss...han satt och lekte med ngt... Sen hörde jag ett ynkligt pipande."

"Åh fy fan...."

"Jo....DIN katt satt och tuggade på en fågel som fortfarande levde. Så jag var tvungen att ha ihjäl fågeln genom att drämma en spade  i den."

"Usch...."

"Mmmm.....är han fortfarande gullig?"

"Nja....kanske lite halväcklig då.....men han ju faktiskt Dotters katt, inte min!! Så det är ju inte MITT fel..."


Djuriska instinkter kan verkligen vara skitäckliga....iaf då Mannen tvingas leka bödel för att rädda en stackars pippi från kattens vassa klor och tänder....

Av Agnes - 16 januari 2010 14:13

....socialpedagog!!


   Japp, så är det! Jag är klar med skolan och kan numera titulera mig socialpedagog. Och det känns såååå himla skönt!!!


   Tyvärr fick hela torsdagen en rätt trist avslutning, då 80% av klasskamraterna valde att ta ett gemensamt beslut angående den inbjudan jag skickat ut om examensmiddag nästa lördag. De bestämde över mitt huvud att flytta middagen till onsdag istället......? GÖR man så? Antingen tackar man ja, eller nej, till en inbjudan - men man ÄNDRAR ju inte en inbjudan ngn annan står bakom. Det är ju höjden av brist på allt vad sunt förnuft och hyfs heter, enligt mig.

INGEN av dessa människor har under dessa 3½ år tagit initiativ till att göra ngn trevligt i klassen - INGEN! De som bjudit in på middagar och galej, är till antalet 2 stycken - varav jag är en.

   Dessa människor måste alltid med stor och överdriven tydlighet markera att de inte anser att vi i klassen förtjänar att umgås med deras eminenta person utanför lektionstid. So what? Tror jag överlever.... Och vi som har träffats på fritiden och gjort lite skoj ihop är alltid samma järngäng, och dessa kommer även på lördag att ansluta sig till middagen. De andra....? Jag bryr mig inte ett smack längre! Är mest lättad över att studietiden är över och att jag slipper umgås med dessa människor.

   Suck.....

   De männskor jag lärt känna under studietiden, och som jag tycker om kommer jag fortsättningsvis ha kontakt med.


   Nu är det dax för mig att ge mig ut och införskaffa lördagsgodis med gossarna!

Av Agnes - 14 januari 2010 07:58


Om en timme ska jag iväg till skolan - det är dax för opponering. Lite nervöst, men det känns ändå mer spännande än läskigt. Jag tror, kanske lite dumdristigt, att om man har fått klartecken att gå upp med uppsatsen, så är det redan klart att man blir godkänd. Hoppas det är så.... Vore ju himlans piffigt att bli klar nu.


Mina tankar går även till mina klasskamrater i Falköping, som i lördags miste en klasskamrat på ett mycket hastigt och oväntat sätt. Så trots denna oerhörda chock de befinner sig i, skall livet även gå vidare - med opponeringar, jobbsökande och allt annat som hör livet till.

Talade igår kväll med en av tjejerna i Falköping, och jag hörde på henne hur pass tagen hon var av händelserna kring klasskamratens bortgång. Även jag, som inte kände tjejen närmare, känner att tankarna gärna vandrar iväg åt hennes, och hennes familjs, håll...


Ja. fy fan.... Livet och dess outgrundliga vägar. Men...idag är det fokus på min egen uppsats som gäller.


Som sagt - skänk mig en tanke mellan tolv och ett idag.

Av Agnes - 13 januari 2010 17:18

"Det är en hund på tomten"

"Det är ingen hund, det är ett rådjur."

"Det är för fan inget rådjur, det är en HUND säger jag ju..."

"Det är ett rådjur"

"Som fan att det är... H U N D är det!"


   Jag hade rätt, det var en kall hund med snökokor hängandes i de långa öronen. Stackarn var kall och vilse. Ingen av grannarna kändes vid den, så vi åkte till polisen med den.

   Jag frågade hoppfullt om det var samma policy som gällde, som för upphittade cyklar - att upphittare får cykeln om inte ägaren gör anspråk på den. Men det var inte samma policy med upphittade hundar.

  

   Jag tror jag blev blixtförälskad i vovven....döpte den fort till Bella.


   Bella visade sig dock vara en Whitney....och är nu hemma hos sin ägare. En ägare som lyckligt ringde oss igår och meddelade att Bella/Whitney är hemma igen.

Av Agnes - 13 januari 2010 13:20


   Jodå....jag lever! Är bara lite frånvarande i sajbern. Tror att det är mitt intåg på arbetsmarknaden som gör mig så osocial när jag väl är hemma. Om nu kan se bloggande som en social företeelse....

   Sitter just nu i skolan, är medhörare på oppositioner. Lite lagomt soft att sitta här och surfa under tiden.

   Imorgon är det min egen tur att gå upp med uppsatsen...spännande att höra vad opponenter och examinator har att säga om den. Så om allt går vägen imorgon, är jag helt klar med min utbildning då. Piffigt värre.


Så håll tummarna imorgon mellan 12.15 och 13.15


Ovido - Quiz & Flashcards