Alla inlägg den 23 juni 2009

Av Agnes - 23 juni 2009 17:34


Solen är här, och jag välkomnar henne med öppna armar. Dock är jag noga med att inte kramas för länge med henne ...jag minns allt för väl min förvandling till Urcellen Ellen för ett par veckor sedan.


Vår trädgård har förvandlats till Playa del Agnes. Poolen är på plats, och jagär placerad i brassestolen jämte den. Aaah....livet är rätt gôtt! Ungarna är rena blötdjuren och ligger i det iskalla vattnet mest hela tiden. Själv stannar jag i brassestolen med en bok istället...det där med att bada är inte riktigt min grej, om jag ska vara ärllig.


Jordgubbarna börjar bli mogna, och jag åt en av de första djupröda bären häromdagen. Gud så härligt! Solvarm jordgubbe, från mitt eget land - kan det bli mycket bättre? Ja, det skulle väl då vara att smaska i sig ett smultron - vilket jag oxå gör om dagarna.


Vi gjorde verkligen rätt som struntade i en massa blomsterprakt, och satsade på en ätbar trädgård istället. Jordgubbar, smulron, röda och svarta vinbär, morötter, sockerbönor, rädisor, äpplen... Och så ska vi snart åka och hämta en björnbärsbuske hos Mannens arbetskamrat. :-) Vad som fattas är krusbär tycker jag, vilket skall åtgärdas genom ett inköp i handelsträdgården denna sommar.


Träffade en bekant idag, och det var så roligt att ses - då han mådde så pass mycket bättre nu, jämfört med sist jag träffade honom, för drygt ett år sedan. En begynnande kagge prydde den förr så smala kroppen, och han konstaterade glatt att han hade ätit sig till kaggen HELT PÅ EGEN HAND. Haha!


Så....sol, pool, jordgubbar, bra böcker och trevligt folk - kan livet bli så mycket bättre?

Ovido - Quiz & Flashcards