Direktlänk till inlägg 28 december 2010

Julen, julen

Av Agnes - 28 december 2010 13:18


   Hade en riktigt fin julafton med Mannen och avkommorna. vi firade hemma - själva. Visst lite trist att ingen kom hit, och vi hade ingen möjlighet att åka någonstans, eftersom Mannen gick av jobbet 07.00 julaftons morgon.

   Vi käkade gott, det fanns bara sånt vi gillar på julbordet. Och jag lyckades att äta alldeles lagom, och slapp bli däst och trött efter middagen.

   Sen fick vi besök av tomten. Stackars Mannen missade honom tyvärr - i år igen. Tyyyypiskt att det alltid är något som behövs göras på julafton som gör att han måste lämna hemmet ett stund, och därmed missar Tomten. I år var det arbetskamrat i nöd - hade visst kört fast i snön någonstans....

   Vi drog ut på julklappsöppning lääänge, bara för att få mysa ordentligt. Jag tror att ungarna blev nöjda med sina julklappar, verkar så iaf.

   Själv fick jag massa fint; rosa radio (till mitt nya kontor), armband, 2 cd:s, agenda + anteckningsbok, konsertbiljetter till Eldkvarn, eltandborste. Måste mao varit hemskans snäll.

   Familjen fick även ett Wii - herrejäklars vilken succé. T.o.m jag tyckte det var roligt - jag som annars inte alls förstått mig på idén med tv-spel. Har blivit lite hooked på golf och "Just Dance" - attans roligt!


   Idag njuter jag mest av att vara ledig, läser lite bok och surfar runt. Dottern ska precis fixa kladdig chokladkaka, så lite senare blir det fika.

   Imorgon ska jag återigen iväg till frissan. Sist jag var där betalade jag massa pengar för klippning och slingor....slingor som inte syntes. Så jag ska få nya, gratis. Gulliga Sissel! Ska bli skönt att få sitta och läsa skvaller och bli ompysslad.


Livet är gott.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 10 februari 2011 08:51

....att blogga på! Ja, från mobilen alltså. Nu var jag tvungen att logga in, trixa mig fram genom 18 olika vyer, typ, för att till slut hamna här där jag äntligen kan plita ner ngr rader. Orka hålla på så här lixom.... Dessutom funkar ordbehandlingen...

Av Agnes - 8 februari 2011 16:09

     Sämre uppdatering av en blogg än så här, kan man knappast ha.....jag vet! Men nu kommer en liten glimt ur mitt liv.   Nya jobbet är toppen! Jag sitter aldrig vid datorn på fritiden längre. Jag har inte lärt mig blogga via mobilen. En ...

Av Agnes - 28 december 2010 11:56

   Jag är yngst - lilltjejen - i en syskonskara på tre, fast jag tycker att vi är fyra. Bonussyrran fick jag på köpet då pappa träffade sin fru, och för mig är hon faktiskt väldigt mycket syrra.    Vi är bara tjejer; jag är 36 år, T fyller 41 på lö...

Av Agnes - 22 december 2010 19:20

    Herrejösses så intressant för er att veta.....   Cerise-rosa raggsockor, jeans, svart tunika samt svart kofta. När jag gick ut adderade jag följande: svarta vinter-walkingpuppor, svart Fjällrävenjacka, svart/vit-randig halsduk, svart möss...

Av Agnes - 17 december 2010 12:30

     I många år levde jag med en bild av mig själv, som en rätt så korkad och värdelös liten människa. Som jag har kämpat för att bli kvitt den självbilden! Men jag tror mig nu veta att den bilden inte stämde särskilt väl med verkligheten.... Men d...

Ovido - Quiz & Flashcards