Alla inlägg under maj 2009

Av Agnes - 30 maj 2009 19:04


Ändrade nyss dotterns prisavtal på mobilen.


3000 fria sms/månaden


Om jag är poppis just nu? No shit?


Jag har sedan avtalet gick igenom, för tjugo minuter sedan, fått....*kollar efter*....6 sms från en överlycklig dotter!


Så alla ni som finns med i dotterns kontaktlista kan räkna med att bli terrade med massa sms framöver, då hon förmodligen kommer göra tappra försök att göra slut på de 3000 sms:en redan under kommande veckan.


Känn er utvalda! ;-)

Av Agnes - 30 maj 2009 18:49


Fråga mig inte hur...men jag fick plötsligt för mig att jag är en händig och kreativ liten människa - varpå jag inhandlade mig en piffigt stycke tyg, som skall förvandlas till en ännu tjusigare kjol.


Är tanken i allafall....


Problemet är bara att jag är totalt handfallen inför en symaskin...haha! Jag har en finfin symaskin som jag fått av svärmodern - men jag vet fortfarande inte hur jag ställer in stygn och andra grejor. Har sedan jag fick maskinen, för snart tre år sedan, lyckats få till tre par gardiner....that´s it! Och inte ens det gick smärtfritt....


Det finns få saker som får mig att uttrycka mig så okristligt som en symaskin kan göra.


Jaja....imorgon skall jag inhandla passande tråd och bred resår...och sen ska jag börja svära....euhm...SY, menar jag ju. ;-)


Detta kan verkligen gå hur som helst, mina vänner....och då menar jag verkligen HUR som helst!!!



Av Agnes - 29 maj 2009 10:51


Minns ni min lycka över kläderna jag skickade efter, inför syskonbarnets student? De där kläderna som jag skulle bli så snygg och fin i?


Tänk om! För kläderna som kom var inte alls fina, och jag var inte ett dugg snygg i dem.


Jag såg ut som en mycket vit kvinna, som är gift med en gambiansk man.... Pretty fucking much like a white Cindy Peters.


Så....glöm dom kläderna! De är redan tillbakaskickade. Haha!

Av Agnes - 29 maj 2009 10:47


Datorn åt upp mitt upp mitt förra inlägg!


Smått irriterande måste jag ju erkänna.


Gör en kortversion av det förra inlägget:


B-uppsatsen klar.

Den är godkänd.

Jag är bäst!




Av Agnes - 19 maj 2009 09:32


Fick ett inkasseringskrav på två a-kasseavgifter igår.... Har inte varit med i a-kassan sedan våren 2007, dvs TVÅ ÅR SEDAN, då jag fick nog av de jävla neddragningarna i systemet, som gjorde att jag varken kunde stämpla på sommaren (pluggar ju i vanliga fall) eller var garanterad a-kassa om jag, mot all förmodan, skulle bli arbetslös efter att jag avslutat mina studier. Då började jag undra varför jag betalat till en a-kassa i tio år - då jag ändå inte upplever någon trygghet i deras försäkring...? Så jag gick helt sonika ur a-kassan.


Jag gjorde det efter konstens alla regler, dvs jag skrev och sa att jag inte ville vara medlem längre osv.


NU - två år senare, drygt...får de för sig att jag är skyldig dem 716 kronor. För vad? Och efter TVÅ ÅR?


I brevet jag fick igår hotas jag även av kronofogden och en massa extra avgifter m.m....de vill få det till att jag inte har betalat dessa 716 kronor, trots att jag fått flera påminnelser.


Jassåååå...intressant! Var dessa påminnelser sända till mig per telepati då eller? För inte 17 har jag fått några påminnelser, det borde jag känna till - eftersom en sådan skulle ha gjort mig apirriterad och gjort att jag ringt upp det jävla facket och bett dom dra åt h-vete (rent ut sagt). Så har icke ske....


Men blir man trött eller?


Även om jag har en eknomisk möjlighet astt betala dessa 716 kronor, så bär det emot. Tycker inte om deras approach med hot om kronofogden och annat skit... Tror att de hade vunnit en hel jäkla massa poäng hos mig om de hade skickat ut ett brev, efter TVÅ ÅR, där de vänligt påpekar att enligt deras register förefaller det sig som så att jag har två obetalde a-kassaavgifter, och det vore piffigt av mig om jag tog kontakt med dem för att komma överens om hur betalningen skulle ske.


Om jag hade blivit bemött på det viset, hade de haft sina jäääääävla pengar på kontot imorgon. Men nu? Som faaan heller...


Nu ska jag ringa och gnälla hos kommunalpacket.


irriterad

Av Agnes - 18 maj 2009 13:45


Gaaah....sitter med B-uppsatsen just nu, och det är sååå svårt att få in flytet i skrivandet. Jag skriver, gör om....raderar.....skriver.....raderar...sliter mitt hår.....skriver....hämtar kaffe.....bloggar....


Ja, ni förstår, va? ,-)


Det är en passande dag för att uppleva frustration av detta slag...regnet öser ner och har så gjort sedan imorse. Vill helst av allt gå hem härifrån, sitter i skolan, dra på mig mjukisbrallorna och krypa upp i soffan med en bra bok. Men så kommer inte att ske.....jag har en hel kvar att göra här, och efter det ska jag ner på staden och gå till frisören med minisonen. Tror det vankas McD-besök efter frisören oxå.


Hittade ett torp på nätet ,som hyrs ut per år....och jag blev så förälskad. Har alltid velat ha ett torp. Och detta var perfekt!


Hur ska jag få Mannen att inse fördelen med ett torp? Förföra honom skamlöst, och DÅ ta upp dikussionen kring torpet, och hoppas på att han har fokus på något helt annat än torp...och går med på vad fan som helst? Det är ju en idé.....hmmm.... ;-)

Av Agnes - 17 maj 2009 12:16


...sen finns det dom som går LITE till överdrift.


Kommentarer, någon? Hahaha!!

Av Agnes - 17 maj 2009 11:41

Spenderade gårkvällen framför tv:n med ungarna, gloendes på Melodifestivalen. Rätt mysigt faktiskt....och låten som vann, var iaf halvrätt. Själv hade jag gärna sett Portugal eller Ukraina ta hem segern, men de hamnade närmare jumboplatsen än guldplaceringen. Så antingen har jag urusel smak när det kommer till musik, eller så har hela Europa det. Jag vet ju vad jag tror om det hela..... ;-)


Mannen rumlade hem någonstans runt 01.30-tiden....hyfsat rund under fötterna, och överjävligt pratglad. Och eftersom det inte är särskilt ofta som han befinner sig i ett berusat tillstånd, så tycker jag att det kan vara rätt underhållande. Han pratade och berättade vad den och den sa...garvade och hoppade från det ena ämnet till det andra. När han hade snackat i en timme ungefär, frågade han mig hur vår kväll hade varit här hemma....och jag hann inte ens börja svara, innan jag hörde några väldigt bekanta ljud brevid mig i sängen. Det lät ungefär så här:


Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzz


Haha, så underhållande och intressant är jag. ;-)


Nu är Mannen inte alls lika pratglad och uppåt....han ligger och sover fortfarande. Antar att han kommer fortsätta göra så ett par timmar till, innan han går upp och trycker i sig en kall pizza, en liter apelsinjuice och två liter cola. En måltid perfekt anpassad till en man som varit ute och snurrat runt på krogen hela natten.... haha!



Ovido - Quiz & Flashcards