Direktlänk till inlägg 28 december 2010

Day 11 - Your siblings

Av Agnes - 28 december 2010 11:56

   Jag är yngst - lilltjejen - i en syskonskara på tre, fast jag tycker att vi är fyra. Bonussyrran fick jag på köpet då pappa träffade sin fru, och för mig är hon faktiskt väldigt mycket syrra.

   Vi är bara tjejer; jag är 36 år, T fyller 41 på lördag, L är 43 och C (bonusen) är 40.

Massa tjejer är vi....stackars pappa.


   Min relation till mina systrar är god, men inte alls regelbunden och sådär självklart given, som systerskap ofta är hos andra. Vad det beror på, vet jag inte. Men jag känner inte till något annat, så det är naturligt för mig. Visst önskade jag att vi var sådär töntigt nära varandra, som i Hollywood-filmer, men nu är det som det är.... T och L brukar jag dock få kvalitetstid med på sommaren, då de kommer ner hit till min lilla stad under  ett par dagar. Då umgås vi och har det hur kul som helst.

   Trots den sporadiska kontakten, vet jag att syrrorna finns där om jag någon gång skulle behöva hjälp, stöd eller råd. Dom är bra, mina systrar.

  

   För mina egna barn, hoppas jag på en närmare och tätare kontakt dem emellan, som vuxna. Och att de har en relation till varandra, som är skild från kontakten med mig som mamma.


Älskar mina systrar, alla tre.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 10 februari 2011 08:51

....att blogga på! Ja, från mobilen alltså. Nu var jag tvungen att logga in, trixa mig fram genom 18 olika vyer, typ, för att till slut hamna här där jag äntligen kan plita ner ngr rader. Orka hålla på så här lixom.... Dessutom funkar ordbehandlingen...

Av Agnes - 8 februari 2011 16:09

     Sämre uppdatering av en blogg än så här, kan man knappast ha.....jag vet! Men nu kommer en liten glimt ur mitt liv.   Nya jobbet är toppen! Jag sitter aldrig vid datorn på fritiden längre. Jag har inte lärt mig blogga via mobilen. En ...

Av Agnes - 28 december 2010 13:18

     Hade en riktigt fin julafton med Mannen och avkommorna. vi firade hemma - själva. Visst lite trist att ingen kom hit, och vi hade ingen möjlighet att åka någonstans, eftersom Mannen gick av jobbet 07.00 julaftons morgon.    Vi käkade gott, d...

Av Agnes - 22 december 2010 19:20

    Herrejösses så intressant för er att veta.....   Cerise-rosa raggsockor, jeans, svart tunika samt svart kofta. När jag gick ut adderade jag följande: svarta vinter-walkingpuppor, svart Fjällrävenjacka, svart/vit-randig halsduk, svart möss...

Av Agnes - 17 december 2010 12:30

     I många år levde jag med en bild av mig själv, som en rätt så korkad och värdelös liten människa. Som jag har kämpat för att bli kvitt den självbilden! Men jag tror mig nu veta att den bilden inte stämde särskilt väl med verkligheten.... Men d...

Ovido - Quiz & Flashcards