Alla inlägg under april 2010

Av Agnes - 20 april 2010 22:18

Oroliga tankar. Upplevelsen av maktlöshet, då vi tvingas göra anspråk på något som så självklart är vårt. En annan persons rättigheter utgör mina skyldigheter - och det finns ingen logik i det. Det är något som är galet fel... Och det ger mig ingen ro.

 
Av Agnes - 17 april 2010 12:19


   ....pollensnor och pollentrötthet. Våren gör mig till en zombie, men attans vad jag välkomnar den ändå.

   Tänkte bota pollensegheten i min kropp med bullbakning och bokläsning idag. Tror min arma kropp klarar av det.... Jag TROR det.

Av Agnes - 11 april 2010 11:11


   Otålig.....otålig......o t å l i g ! !


   Jag kör bil...jag kör mycket bil.....jag kör dessutom bra (iaf enligt Mannen, och han är inte nådig i sin bedömning). Så det suger att nästa körlektion inte är förrän den 5 maj.... Förvisso räknar jag rätt kallt med att min körning kommer att sågas ordentligt av läraren, som mest verkar ha siktet inställt på att knäcka mitt självförstroende och pumpa mig på pengar... Men jag kunde ta den sågningen NU, och slippa vänta en månad på den.

   Vet att jag måste iväg till Norrköping för att köra stadskörning, för jag antar att det är obligatoriskt....och jag vågar inte ens fundera över när det kommer att bli av - förmodligen kommer att allt skjutas upp, pga ovilliga trafikslärare, så att jag hamnar mitt i semesterperioder...och får vänta till augusti. Det vore SKIT, om så blir fallet.

   Men nog är det väl upp till MIG om jag bokar in både halkan och stadskörningen - och riskerar att bli underkänd - redan nu? Jag menar....jag kan ju faktiskt oxå lyckas.

   Jo....så får det bli. Imorgon ringer jag och bokar in halkan, RiskEttan, stadskörning och uppkörning. Hade jag varit privatist, så hade det ju varit helt upp till mig och handladaren att avgöra när jag är mogen för dessa moment. Och enligt Mannen är jag det.... Alltså, bokar jag in det nu.

   Vad är det värsta som kan ske? Att jag missar och får göra om allt? Och? Möjligheten finns ju att jag kommer att LYCKAS oxå.

   Tycker dock att det är lagom fånigt att jag är tvungen att köra separat stadskörning, pga att vår stad är för liten - jag kör ju för f-n i andra städer oxå. Om två veckor ska vi upp till Sthlm, och då ska jag köra....men det räknas inte, för det sitter inte en körlärare i bilen då. Alltså måste jag BETALA pengar för att visa att jag kan ngt som jag redan gjort sedan en tid tillbaka....

Korkat.



Av Agnes - 8 april 2010 11:31

Det är inte folks misstag som jag stör mig på, för alla kan vi göra galet ibland. Det som stör mig, är människors oförmåga att STÅ FÖR de misstag de begått - och att de smiter iväg och lägger över skulden på den som orätten begåtts emot. DET stör jag mig på,..

 
Av Agnes - 6 april 2010 18:14


   Nyss hemkommen efter trevlig fika med E, sombetalde av sin "skuld" till mig. Skulden har uppkommit under de tre år som hon studerat, och lånat studielitteratur av mig - och idag kvitterades så skulden, genom att hon bjöd på god räkmacka på stans finaste café. Utöver den goda smörgåsen, fick jag även ett trevligt samtal med en mycket trevlig donna. Finns verkligen sämre sätt att spendera en tisdagseftermiddag på.

   Har blivit en del bilkörning idag oxå....det går (om jag får säga det själv) väldigt bra. Mannen påstår oxå att jag är en hejjare på att köra bil....och jag TROR faktiskt att han menar det. *s*

   Ringde trafikskolan idag och bokade in 10 lektioner....tyvärr belv det hos samma lärare, men det får gå ändå. Dock hade det fullbokat lång tid framöver, så den första inbokade lektionen för mig blev den 5 maj. Det kändes ju lite sisådär.... Iofs så hinner jag iom det träna en hel del, innan jag kommer till trafikskolan, och det är ju bra. Givetvis hoppas jag på att inte behöva utnyttja alla de tio inbokade lektionerna.... Håll tummarna!

   Imorgon bär det av till Vimmerby, då Mannen ska till någon obskyr butik och köpa ngt kemiskt och konstigt, som han ska förvandla till egenhändigt designade "torrbollar" - dvs små grejor som ska suga upp fukt i källaren.

Han är rätt finurlig, Mannen min.


Av Agnes - 5 april 2010 17:11

   ....bakom ratten, och inga överkörda katter, olyckor eller pinsamheter.

Jag är ju rätt bra på det här!

Av Agnes - 5 april 2010 11:20


   Igår var jag ute på långkörning, både på landsväg och vanliga gator... Blev nog en 6-7 mil i bilen, utan olyckor eller incidenter. Kände mig lite duktig efteråt faktiskt... Jag bestämde mig natten till igår, att det var dags att verkligen anstränga mig för att fixa körkortet nu. Så imorgon ringer jag åter till trafikskolan och bokar in ett gäng med lektioner, dock med en annan lärare än den jag hittills haft. Jag tänker att de får 8-10 lektioner på sig att göra mig redo för uppkörning....det BORDE funka, med tanke på hur mycket jag faktiskt kört privat. Sedan är det bara för mig att fräscha upp teorin, jag har ju redan klarat alla faser - så nu ska jag göra om alla faser så att de sitter inför uppskrivningen. Är trött på att vara körkortslös.....


   Regnar idag så familjen roar sig med "Plump"-turnering...hittills leder Mannen stort.... Själv ligger jag på en sista-plats. Men roligt är det.

Av Agnes - 2 april 2010 12:59

När det för en gång skull spontant knackar på vår dörr - visar det sig att det är två Vittnen som vill sprida herrens ord. Tack, men nej tack. Glad påsk och hejdå. Suck... Kunde det inte ha varit från Postkodlotteriet istället? Betydligt roligare. Vilken besvikelse.

 
Ovido - Quiz & Flashcards