Alla inlägg den 17 september 2009

Av Agnes - 17 september 2009 15:26


   Körde bil idag, och det gick hur bra som helst. Jag berättade för "min" trafiklärare om den hemska lektionen jag hade sist, och hon tog mig på allvar och lovade att tala med vederbörande. En möjlig förklaring till hans inkompetens (mina ord), kan vara att idioten inte var färdig körskolelärare, utan går sin utbildning just nu och har sin tio veckor långa praktik på trafikskolan här i stan. Jag var noga med att understryka att jag aldrig mer vill köra med honom, och jag blev lovad att jag skulle slippa. Bra, bra!

   Ikväll ska jag och Mannen gå på handledarutbildning, vilket ska bli kul. Ska även bli skönt att komma igång med körningen även utanför trafikskolan. Mängdträning är ju ett måste om jag någonsin ska kunna lära mig köra bil. Tror även att min kära man kan vara en pedagogisk lärare och kan lära mig på ett vettigt vis. Kul, kul!


   Fick igår en komplimang av en vän, en komplimang som verkligen kom i rättan tid - då jag just nu känner mig lite lagom eländig och emlig. Haha! Komplimangen gjorde att jag idag gick med lite rakare rygg och med en större självsäkerhet i stegen. Tack för de fina orden, söta Suss! Kyss


   Mannen min håller just nu på att koka kräm till ungarna, luktar väldigt gott - äpplen med en aningens kanel. Mumma! Vi försöker att använda så mycket av alla våra äpplen som möjligt, men det är svårt att hinna med för det är en ofantlig massa äpplen. Vilket lyxproblem, va? Men det känns så trist och onödigt när jag ser alla fina äpplen som fallit av grenarna ligger och ruttnar bort på gräsmattan. Som tur är har vi en granntjej som är hästägare, så vi brukar ge bort den fina fallfrukten till hennes hästar. Bra att även fallfrukten kommer till användning.


   Dax att äta lite innan det är dax att bege sig mot trafikskolan igen. Skrattande


Ovido - Quiz & Flashcards