Alla inlägg den 11 september 2009

Av Agnes - 11 september 2009 15:26


   Jag hade rätt i mitt antagande om att sonen skulle bli sjuk. Febern steg igår kväll, och hans hals gjorde massa ont. Han sov, trots den höga febern, rätt gott efter en dos med Alvedon. Båda småkillarna fick stanna hemma från skolan idag, så det har varit massa tv-tittande och mys i soffan idag.

   Själv fick jag tillbaka med min tenta i "fundamentalism och våld", och den var, som väntat - underkänd. Så nu har jag fram till den 1 oktober att fixa den. Det kommer nog gå bra, men jag har ungefär så lite lust att göra det som man bara kan ha... Men men, bara att bita ihop och göra skiten.

  

   Hade min andra körlektion igår, och det var en ren och skär skräckupplevelse! Fy fan i helvete! Hon jag skulle köra med var sjuk, så jag fick en valp till körlärare... Han tyckte det var TRÅKIGT att åka i industriomårdet och öva på basic-grejor som starta, stanna, växla osv...och tyckte helt enkelt att jag skulle ut i riktiga trafiken. Jag frågade honom han skämtade mig aprillo på allvar. Nä då....det var bara att ge sig av. Vilket jävla ap-beslut att släppa ut en vettskrämd donna som knappt vet var bromsen ligger, ut i trafiken. Jag försökte verkligen tala om för honom att jag inte var mogen för det, eftersom jag bara suttit cirka 40 minuter bakom en ratt tidigare. Men han stod på sig, och jag skakade på huvudet, och tänkte att fanskapet kommer ju ändra på sig när han märker att jag inte ens kan stanna vid vägkorsningen och starta därfifrån, eftersom det var motlut där. Men NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ DÅ, ut skulle vi. KATASTROF!!! Jag, livrädd och ymnigt svettandes, överlevde dock lektionen, men inte fan lärde jag mig ett skit - jag fick bara ÄNNU sämre självförtroende angående min kompetens som blivande körkortsinnehavare. Han tvingade mig in rondeller och fan vet allt, och hade till och med mage att KLAGA på att jag inte fixade det. Que? Vad tror han att jag ska kunna på min ANDRA lektion? Han avslutade min dyra, 600 kronor, 55-minuterssession med att tala om att jag: " Har en hel jävla massa grejor att arbeta på, och att jag abslut inte var redo för stadskörning i Norrköping (no shit?)....och att bilen åtminstone verkade ha överlevt, trots att jag misshandlat den så!"

   Efteråt var jag gråtfärdig och bestämde mig fort för att fortsätta leva körkortslös, för det där vill jag aldrig vara med om igen. Det måste väl ändå vara meningen att jag ska själv känna mig säker när jag för första gången beger mig ut i trafiken....och när jag läst på i körkortsboken, ser jag att rondellkörning ingår i lektion 11!! Inte lektion 2. Jag var verkligen livrädd. Nä fy fan för valpar som inte kan läsa av människor, och dessutom inte lyssnar på sina elever. Tack och lov, tog Mannen med mig ut och tränade under lugna, kontrollerade och trygga förhållanden igår kväll. Hade jag inte satt mig i bilen på en gång, efter den där hemska upplevelsen, hade det nog varit så att jag struntade i hela grejen.

   Har ny lektion på tisdag, och jag är inbokad hos min första lärare. Jag kommer ringa och checka av att hon frisk på morgonen, är hon inte det - avbokar jag. Tänker fan inte köra med den idioten igen. Betala 600 spänn för att bli tvingad till saker som ligger långt utanför min kunskapsbank, sedan bli förnedrad av fanskapet då han påpekar vilka fel och brister, samt oförmåga jag har som förare. Nä...aldrig igen. De borde dessutom vara jävligt glada över att jag vill ta det långsamt som fan, så att jag lär mig ordentligt och känner mig trygg....det blir ju mer klirr i kassan för dom. Jag har budgeterat för MINST 20 lektioner. 20 lektioner = 12000 kronor. Varför tacka nej till det? Bara för att någon idiot tycker det är TRÅKIGT att åka fram och tillbaka i ett industriområde? Det är väl ändå jag som ska bestämma takten på mitt eget lärande...ett lärande som jag betalar skitmycket pengar för, dessutom!


   På tisdag är det bara att försöka igen, och tro mig - det kan inte gå sämre än igår.

Ovido - Quiz & Flashcards