Alla inlägg den 10 september 2009

Av Agnes - 10 september 2009 09:09


Trött. trött. trött.... Ja, det är väl tre ord som beskriver morgonens status på undertecknad. Skulle hemskt gärna krypa ner i sängen och ligga där resten av dagen, men det går ju inte... Dessutom ska jag ut i trafiken idag igen, och det kan ju bli riktigt roligt. Var iväg på teorilektion igår....haha....när jag klev in i rummet höjdes medelåldern markant. Min kurskamrater är i runda slängar 18-20 år....och sen är det jag! Jaja, känns iaf skönt att ha kommit igång med det här nu. Två-tre körlektioner/v + teoriklasser på onsdagar samt ett evigt pluggande och testande på datorn på körskolan - det är receptet tror jag. Vore ju rätt sjysst om det går hyfsat fort, för i januari ska jag ut och jobba, och då måste jag ha körkort. Men...en dag i taget, allt ordnar sig nog.


Mellansonen är på väg att bli sjuk tror jag...igår var stackars helt färdig vid middagsbordet, och gick sjävmant och gjorde sig iordning för natten när han ätit klart. Dock började han springa upp lite senare på kvällen - ville sova hos oss. Hur mysigt det än är att ha honom mellan oss i vår säng, så funkar det inte - ingen får sova ordentligt, för  sonen är som en speedad elvisp när han sover. Men han rantade upp ett par gånger och bråkade för att han inte fick sova hos oss....så jag har ingen aning om vilken tid jag fick somna ordentligt, men sent blev det iaf. Imorse var sonen emellertid tillräckligt pigg för att gå till skolan, så jag får se i eftermiddag hur det gått under dagaen, i annat fall får väl han vara hemma imorgon och kurera sig. På lördag vill jag helst att han är tillräckligt pigg för att kunna gå till brandstationens öppna hus. Vi var på ett sånt galej för två år sedan, och det var mycket uppskattat av både Bill und Bull (det är samlingsnamnet för våra två yngsta killar).


Dags att återvända till llivet utanför sajbern, och göra ngn slags nytta innan jag beger mig till körskolan. Eller....så tar jag mig en liten tupplur och är ordentligt utvilad när jag ska ratta bilen? Tuppluren vinner!


Ovido - Quiz & Flashcards