Alla inlägg den 13 september 2009

Av Agnes - 13 september 2009 14:45


Hade precis suttit och plugga teori på datorn, har en alldeles utmärkt cd-rom med körkortsutbilding som hjälper mig att plugga lite. Men när jag stängde av spelet var datorns skärm helt....märklig. Det är brett och lite...otydligt på något vis. Ungefär som om någon hade trampat på texten och fått den att bli plattare och bredare. Underbart! Jag som inte bara är en inkompetent bilförare, jag är ju dessutom helt bakom flötet då det kommer till datorer.... Så vad gör jag nu? Verkar som om ingenting i mitt liv skall gå som på räls just nu....


Den sjuka  sonen är förövrigt bättre, och ska till skolan imorgon. Dock har Mannen gått och krasslat till sig lite....ont i halsen och han trodde han fått feber - ända tills han kom på att han var nyss uppstigen från en varm säng, och att han sovit med en massa tyg över huvuvdet. Så mycket för den febern... Flört Jag hade dock förbarmande över hans krasslighet, och gjorde honom en stor kopp te med honung i. Jag tror att det hjälpte lite...tja, ni vet - öm omsorg och varm dryck. Haha!


Gjorde årets första äppelpaj av våra egna äpplen igår....tror den blev rätt bra, för den försvann i ett nafs, och övriga familjen såg rätt glad ut medans pajen försvann in i deras glupande munnar. Själv tittade jag på, alltmedan jag käkade en GI-vänlig cheesecake - helt okej, men äppelpaj är fan så mycket godare...och det gäller inte bara äppelpaj, all sorts paj är gott; rabarber, citron/maräng, björnbär, blåbär, jordgubb, västerbotten, köttfärs, skaldjurs och tacopaj. Allt är smurrigt! Attans....nu blev jag hungrig igen. Ett jävla aber att man inte klarar av att prata/skriva om mat, utan att magen börjar kurra... Börjar kanske bli dax att påbörja middagen strax. Tror vi ska käka ungsbakad lax med blomkålspuré till, dock tänker jag vara snäll och låta kidsen käka vanlig potatismos istället för min blomkålsmos.


Imorgon blir det nog ingen skola för mig... Det var meningen att vi skulle ha träff med den handledare vi fått utsett till oss inför c-uppsatsen, men vi har inte fått ngr handledare än - pga att alla studenter inte har klarat av att skicka in en uppsatsidé till lärarna. Vad är det för mening med att han olika deadlines, om dessa aldrig följs? Jag blir rätt lack, för dessa människor gör ju att MITT arbete blir lidande, då jag inte kan komma igång med kontakten med min handledare... Jaja....gnäll, gnäll.


Men som sagt....om någon vet hur man fixar en knasig dataskärm - upplys mig gärna, och gärna då på en nivå som lättast kan betecknas som "Datakunskap för dummies". Flört


Ovido - Quiz & Flashcards