Alla inlägg den 7 september 2009

Av Agnes - 7 september 2009 17:30


Skulle hjälpa mellansonen, 8 år, att välja kläder imorse. Drog fram det ena plagget efter det andra - allt satt som korvskinn och var kort i ben/armar. Han såg lite ut som....Mr Bean. Ingen höjdare. Insåg rätt fort att vi måste införskaffa lite nya kläder åt gossen. Sagt och gjort....efter en intensiv shopping kom jag nyligen hem med stooooora påsen med kläder åt honom. Jahapp....då var man 1500 spänn fattigare - men jag har åter igen en välklädd son.


Det är förbannat dyrt med barn som växer fort...och det är bara den minsta som kan ärva av mellansonen, men det är inte ofta kläderna som blivit för små för mellansonen, är i det skick att jag tycker att minstingen ska behöva ha dom. Jag fattar inte, mellansonen sliter kläder som om de vore gjorda av silkespapper! Och till råga på allt växer han fort som fan...


Tack och lov är ingen utav de två stora ngr märkesfreak som MÅSTE ha svindyra märkeskläder....tja, det skulle väl vara storsonen, 16 år, som vill ha DC-pjuck då. Dessa klumpar till skor kostar inte mindre än 800 spänn....rätt mycket pengar för ett par skor kan jag tycka.


Nåväl, den nyekiperade sonen är glad för sina nya kläder - och det gör att hålet i plånboken blir ngt lättare att bära.


Nästa månad ska väl varmare höstkläder införskaffats till samtliga kids....min ekonomi tycker inte om växande barn och årstidsväxlingar!

Ovido - Quiz & Flashcards