Alla inlägg den 25 november 2009

Av Agnes - 25 november 2009 13:11


Har körlektion imorgon.... Känns sisådär. Själva körandet går ju kanon, enligt mig och Mannen iaf. Jag hade läxa till imorgon: att öva på start i backe, med hjälp av färdbroms och med handbromsen. Samt att kunna fisaåka i backe med hjälp av dragläget. Känner att jag kan det där....måhända att jag inte kan det perfekt, men vem kan det om man inte haft körkort i 127 år? Jag har inte ägnat en massa tid med att öva på de där momenten....har helt enkelt inte haft den tiden. Kört bil har jag gjort förstås...men fisat runt i backar timme ut och timme in - nope. Antar att min lärare kommer spänna strängaste blicken i mig och endast låta mig puttra runt mitt eget hus igen.....


Vill lixom se ett slut på det här eländet.... Borde de inte kunna ge mig en ungefärllig prognos på hur många körlektioner jag kommer behöva? Jag menar...säger de 23 lektioner till om du inte råpluggar dina läxor - 10 till om du anstränger dig ordentligt. Fine.....då skulle jag ju börja råplugga järnet, och veta att jag börjar närma mig det eftertraktade körkortet. Som det är nu...så tuffar jag runt, lektion efter lektion...utan att ha en aning om hur lång tid det är kvar. Det är ingen vidare morot som sporrar mig....

Av Agnes - 25 november 2009 10:13


Renoveringen av vardagsrummet fortskrider...och igår fick vi färg på väggarna! Jättefint! Det ska förvisso målas en gång till, men det är fiiiiiiiiiiiiiiint redan nu! Skrattande Vad det är för färg? Hmm.....svårt. Inte caffelatte.....beige? Nja....mer som en stor latte på McDonalds, en väldigt mjölkig latte alltså. Obestämd Men fint!


På fredag ska vi bege oss till Mörlunda (?) till något möbelvaruhus, och sen ner till IKEA i Kalmar. Kul, kul!!


Sen drar vi igång med ommålning av både hallarna.


Piff, piff!!

Ovido - Quiz & Flashcards