Alla inlägg den 23 november 2009

Av Agnes - 23 november 2009 11:32


   Gaah....borde egentligen ha producerat åtminstone 2 sidor text hittills idag. Resultatet är dock en halv sida.

   Egentligen tycker jag att c-uppsatsskrivandet är riktigt roligt, men jag är visst svårstartad idag..... Som vanligt kommer jag väl komma igång med en hejdundrande fart så fort hemmet invaderas av alla ungar i eftermiddag.

   Det är väldigt konstigt....tystnad borde leda till en högre grad av koncentration, kan man tycka... Men så är inte fallet med mig, jag jobbar som bäst när det är kaos runtomkring mig, då flödar idéerna och orden.

   Såååå....vad har jag gjort hittills idag? Hmmm.....bloggat, facebookat, kollat jobb och färgsatt fasaden i ett himla piffigt program på en färgleverantörs hemsida. Plus att jag skrivit ½ sida oxå..... Määh...vad gnäller jag för? Jag har ju gjort massor! Bara det att jag inte riktigt gjort det jag borde ha gjort....


   Hmm.....tjugo i tolv.....dax för lunch!


Av Agnes - 23 november 2009 09:23


   Vaknade imorse, innan klockan ringde, och kände mig härligt utvilad och inte alls så där deprimerande trött som jag brukar göra då klockan är halv sju och en ny vecka har tagit sin början.

   Låg och mornade mig lite - njöt av att få vakna på egen hand och inte till en ilsken signal.

   Noterande efter en liten stund att det är märkligt ljust i sovrummet.....och kollade klockan - 07.39

   Helvete! Upp, upp, upp! Jaga upp alla ungarna, som oxå missat att ställa sina väckarklockor.... Fort fram med frukost, packa småkillarnas väskor med frukt och annat som skulle med, fram med dagens outfit till grabbarna.....hjälpa till med tandborstning och kontroll över vantar, mössor, väskor och allt.

Vips! - iväg!

   Var framme vid skolan med grabbarna redan klockan 08.03....7 minuter till godo, med andra ord. Soft.....!

   Grabbarna hann leka lite med kompisarna innan det var dax att gå in, och jag hann snacka lite med dem och förhöra mig om läget för dagen.... Vände sedan hemåt, förundrad.....


Vilken organisationsförmåga

Vilken otroligt bra ledare jag är

Hela morgonbestyret avklarat på mindre än 20 minuter

Jag är född arbetsledare!


Ovido - Quiz & Flashcards