Alla inlägg den 22 november 2009

Av Agnes - 22 november 2009 16:05


   Okej....jag är ett under av god karaktär som har klarat av 4 månader med Gi och gått ner tio kilo, men vissa dagar är det ju rent överjävligt att behålla fokus. Dagar då man bakar vaniljbullar till övriga familjen tillexempel....

   Slängde ihop en deg igår, och hoppades att familjen skulle ha den goda smaken att äta upp varendaste liten bulle på en gång. Men icke...de elakingarna lämnade ju kvar bullar. Så idag har jag suttit här i köket, det bulldoftande köket, omgiven av bullar och pluggat. En rätt påfrestande situation......

   Men, jag har lyckats hålla mig ifrån de små ljuvligt smörtunga bullarna med vaniljfyllning.... Kan dock lätt erkänna att torkade aprikoser mest känns som ett hån mot godissuget, men det är exakt sånna som jag mosat mig i parti och minut idag. Hur magen mår? Jo tack...den mår. Mer vill jag inte säga. Obestämd

Av Agnes - 22 november 2009 10:59


   Vi renoverar för fullt här hemma, vilket jag tidigare skrivit om.... Det går framåt. Vi håller på att spackla det sista just nu....eller....vi? Nä, det är verkligen inte VI som gör det. Det är Mannen som gör det, och jag hejjar överpeppat på.

   Så här är det alltid då vi ska fixa hemma - jag ruttnar på statusen i hemmet, gnäller och övertalar Mannen att en renovering skulle vara på plats. Jag lovar dyrt och heligt att denna gång ska VI göra det tillsammans. Och varje gång är det Mannen som gör allt...

   Att det är han som gör allt är inte helt och hållet baserat på min lathet...utan har väldigt mycket att göra med Mannens kontrollbehov.

   Så fort jag tar tag i en pensel, vattenpass, skruvdragare eller dylikt....hör jag en djup och ångestfylld inandning bakom mig. Sen ska han hjälpa mig lite....och tar över allt - så att det ska bli rätt.

   Jag vet att det är på det här viset...har lärt mig det efter alla år ihop - så jag låter honom hållas.

   Min del i renoveringsarbetet sträcker sig till att välja färg på väggar och servera fika till den hårt arbetande Mannen.

   Så igår bakade jag bullar....färgen valde jag ut för två veckor sedan.


Jag är rätt bra på att renovera, om jag får säga det själv....

Ovido - Quiz & Flashcards