Direktlänk till inlägg 29 mars 2009

Tivoli-tajm

Av Agnes - 29 mars 2009 13:54


Idag ska vi gå på tivoli, eller tiovli som sonen säger.... Känner inte ett dugg för det, det kan jag lova. Det är kallt och grått ute, och jag tycker att sådana där kringresande tivolin är rena reklamen för olyckor. Jag menar...hur säkert kan det vara med karuseller och annat junk som packas upp och ner 2ggr/veckan? Vad är det som säger att en skruv inte försvinner vid varje nedpackning.....en skruv blir till slut många skruvar.


MEN...om man bor i en liten, händelsfattig, stad som vi gör - då måste man på något vis passa på när det händer något, för man vet aldrig när nästa stora begivenhet kommer att inträffa.


Så....vi ska alltså på tivoli idag. Och den familjehappening det först var i planeringstadiet, har plötsligt förvandlats till en happening för fler barn än våra fyra. Tro inte att det räcker med att jag ska släpas dit av mina egna fyra kids, nope.....dotter har givetvis lovat bästa kompisen att följa med, och iom det, även kompisens "kille". Så i skrivande stund, ska jag på tivoli med 6 barn....men det är ett par timmar tills vi ska gå....vem vet, jag kanske står där med 10 barn till slut.


Det är konstigt...men det är ofta så, att dotterns kompisars föräldrar inte orkar ta sig för att göra saker, och därmed lämpar över ansvaret på mig och Mannen....och inte ens kan de slå oss en signal och fråga om det är okej att deras avkomma följer med och att vi ska ansvaret för henne/honom. Det kanske inte alls är säkert att jag tycker att det är störtlustigt att ha ansvar för en hel drös med andras kids. Men...jaja, det är väl inte så stor skillnad på 4 och 6 barn.


Jag får väl muntra upp själv med en sockervadd i kylan, för åka några grejor, det vägrar jag att göra....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 10 februari 2011 08:51

....att blogga på! Ja, från mobilen alltså. Nu var jag tvungen att logga in, trixa mig fram genom 18 olika vyer, typ, för att till slut hamna här där jag äntligen kan plita ner ngr rader. Orka hålla på så här lixom.... Dessutom funkar ordbehandlingen...

Av Agnes - 8 februari 2011 16:09

     Sämre uppdatering av en blogg än så här, kan man knappast ha.....jag vet! Men nu kommer en liten glimt ur mitt liv.   Nya jobbet är toppen! Jag sitter aldrig vid datorn på fritiden längre. Jag har inte lärt mig blogga via mobilen. En ...

Av Agnes - 28 december 2010 13:18

     Hade en riktigt fin julafton med Mannen och avkommorna. vi firade hemma - själva. Visst lite trist att ingen kom hit, och vi hade ingen möjlighet att åka någonstans, eftersom Mannen gick av jobbet 07.00 julaftons morgon.    Vi käkade gott, d...

Av Agnes - 28 december 2010 11:56

   Jag är yngst - lilltjejen - i en syskonskara på tre, fast jag tycker att vi är fyra. Bonussyrran fick jag på köpet då pappa träffade sin fru, och för mig är hon faktiskt väldigt mycket syrra.    Vi är bara tjejer; jag är 36 år, T fyller 41 på lö...

Av Agnes - 22 december 2010 19:20

    Herrejösses så intressant för er att veta.....   Cerise-rosa raggsockor, jeans, svart tunika samt svart kofta. När jag gick ut adderade jag följande: svarta vinter-walkingpuppor, svart Fjällrävenjacka, svart/vit-randig halsduk, svart möss...

Ovido - Quiz & Flashcards