Alla inlägg den 9 mars 2009

Av Agnes - 9 mars 2009 13:33

Alltså...jag vill bara börja med att säga:

Det har varit så jäkla synd om mig!!!

Började förra fredagen med att mellansonen lekte vulkan med spyor i sängen, och inte ens hade vett att vakna när han gjorde det - utan låg och sov så sött när nästa spylava-kaskad svämmade över kanten och lillebror sprang upp och hojtade: "Han är kräksig"


Jag och Mannen såg med panik på varandra: Åh nej...vi kom inte undan!

En helt galen natt med magsjuk sjuåring som kräktes hej vilt utan att kunna vare sig pricka hinkar eller toalettstolar.


Mysighetsgrad: -23,8


Mellansonen kryade dock på sig och livet fortsatte...enda fram till på måndagskvällen, då storsonen kommer hem i förtid från praoplatsen och meddelar: "Mår dåligt"


Dock kan man lätt påstå att en 16-åring är något lättare att handskas med då han är kräksjuk, än en svårväckt 7-åring med pricksäkerhet som en blind korp. Synd om sonen var det....


...och mitt i allt synd om 16-åringen väcks vi av ett mycket välbekant, och ovälkommet ljud inne från vårt eget sovrum, där 5-åringen sov.

Johooooo då! Även han imiterar Linda Blair i Exocisten på ett mycket pricksäkert vis. Fan....Gud straffar våran familj!


Mysighetsgrad: -128,3


Kräkorna stillar sig...det går en dag....det går nästan två - men då! Japp! Dottern.


Hennes magsjuka stannar dock "bara" till avlägsnande av tarminnehåll på et mycket snabbt och effektivt vis. Nu ger jag upp!


Mysighetsgrad: -178,9 (extra mycket pga den trötthet som infallit efter tre magsjuka söner)


Dotter kryar på sig...livet känns bräckligt...en bomb tickar. Vem faller dit nästa gång?


I fredagskväll fick jag svar på den frågan. Det blev nämligen jag som äcklade mig. Nu ville jag bara dö!


Mysighetsgrad: -327,74


En veckas trötthet, plus egen sjuka gjorde inte underverk för min kropp och sinne. Önskade mig själv död.... Inte blev det bättre av den migrän som inträdde efter att spyorna klingat av.... Migränen höll i sig i nära 2 dygn.


Jag såg ljuset...men vände tillbaka till mitt kaosartade liv, och min urlakade familj.


Slutet gott....allting gott? Eller kommer det mer?

Ovido - Quiz & Flashcards