Alla inlägg den 19 februari 2010

Av Agnes - 19 februari 2010 08:37

   Vilket av följande tror du är rätt svar:


     1. Agnes och hennes arbetskamrater vann stort

     X. Det blev inget quiz för Agnes, pga att son2 blev sjuk

     2. Agnes lag förlorade, och Agnes blev sur och svor på att aldrig mer

         spela.



    Alla ni som tror att svarsalternativ X är rätt, har helt och hållet rätt....

    Var iväg på Öppet Hus på småsönernas skola igår eftermiddag, möttes av en väldigt glåmig och matt son. Jag såg direkt att det var feber på gång - Son2 är väldigt tydlig med sånt. Och mycket riktigt - febern kom vid middagen. Och eftersom Mannen befann sig i Linköping på kurs, och inte förväntades hem förrän sent på kvällen - insåg jag att mina quiz-planer bara var att stryka.

   Gick och la mig klockan 21 ist....efter att ha sovit en timme i soffan först. Så det kanske bara var bra att det inte blev ngn quiz, med tanke på hur jävla trött jag var? Men det hade ju varit himlans skoj förstås.... Jaja, vad är väl en bal på slottet?

   Idag är jag alltså hemma med sjuk son, plus en frisk. Inser att min dag kommer handla om att servera saft, underhålla söner och städa. Tja...varför inte? Städningen behövs verkligen. Haha!

   Nästa vecka är det sportlov för alla barnen och mig, och Mannen är oxå ledig. Trevligt, trevligt! Ska bli skönt och mysigt att rå om varandra en hel vecka. Och så ska vi renovera småsönernas rum oxå....och besöka IKEA. Toppen, toppen!

Ovido - Quiz & Flashcards