Alla inlägg den 15 februari 2010

Av Agnes - 15 februari 2010 17:57


Förr var jag tvungen att knata upp mitt i nätterna för att mata och vagga småbarn till sömns, nu får jag släpa mig upp ur sängen för att jag har en gnällig katt.... Jag som trodde mina år av sömnstörda nätter var över. Men icke!!


Hårbollen står och gnäller vid altandörren..... Jag går upp och öppnar dörren åt honom. Han ser korkat på mig och springer iväg. Jag slänger mig ner i säng igen. Hinner somna. GNÄÄÄÄÄÄLL! Jahapp.....upp, öppna altandörrn....och kattjäkeln rymmer iväg åt ett annat håll. Av ren nyfikenhet följer jag efter honom.... Hans steg går fort mot köket, och matskålen. TOM! Han ser anklagande på mig och gnäller....


Va fan? Skojjar han med mig? Menar han att jag ska upp och mata honom mitt natten? Trots att matskålen var påfylld när jag själv gick och la mig ett par timmar tidigare.....


Vad blir nästa grej? Rapning mot axeln och vaggning till sömns?

Ovido - Quiz & Flashcards