Alla inlägg den 1 maj 2009

Av Agnes - 1 maj 2009 13:02


Var hos husläkaren igår, eftersom jag har överjävligt onti kroppen, och har så haft i närmare 6 månader. Var hos läkaren i januari, med uteblivet resultat...proverna visade ingenting, alltså är jag frisk?


Märkte redan när jag ringde och bokade tid, att jag inte skulle bli tagen på allvar. De ville först att en at-läkare skulle träffa mig, istället för min egen husläkare. Jag vägrade dock och fick tid hos "min" läkare.


Väl hos henne, läkaren alltså, förhörde hon sig lite om hur jag mår och hur värken ger sig uttryck. Jag förklarade så gott man kan förklara en värk med ord. Om hon bara hade lyckats med att SE UT SOM om hon lyssnade och tog mig på allvar, men hon såg så överdrivet skeptisk och dum ut att jag var redo att resa mig upp och gå pronto.


Var inne hos henne i 20 minuter, och det enda hon gjorde var att ta blodtrycket på mig och petade med två fingrar på min ländrygg. Okej....jag har ju ont i HELA kroppen!!! Varför inte åtminstone klämma lite på de ben och fötter som jag just nu har stora problem med?


Hon tyckte egentligen att jag inte behövde lämna några prover, för det hade jag ju gjort i januari, men var SNÄLL och lät mig lämna tre rör blod. Sen frågade hon mig om jag ville ha en remiss till sjukgymnasten.... HON frågar MIG? Vem är läkare? Nåväl, hon skickade iväg en remiss iaf. Betvivlar starkt att jag kommer kunna göra ett skit hos en sjukgymnast, med tanke på att jag är så öm i kroppen att man inte ens kan krama mig för hårt, än mindre klarar jag av att göra ngr fysiska övningar. Men visst....det kanske är bra, så får iaf sjukgymnasten lägga märke till hur pass begränsad jag är i mitt dagliga iv, pga värken och tröttheten.


Jag antar att läkaren senare skrev följande notering i min journal:

"Klockren SVBK"

(dvs. sveda, värk och bränn-kärring)


Så nu sitter jag här, med värk och rätt så mosad i sinnet efter att ha blivit dumförklarad....

Ovido - Quiz & Flashcards