Alla inlägg den 12 augusti 2009

Av Agnes - 12 augusti 2009 19:17


   Puhh....varje gång gör jag så här. VARJE GÅNG! Ja....påbörjar tentan i allra sista stund. Fast, denna gång är jag ute i väldigt god tid, tentan ska inte in förrän på söndag - massa dagar på mig. Men det är bara det att jag hade tänkt mig en härlig dag med Mannen imorgon - lammköttet mitt blir 35 år imorgon, förstår ni. Och på fredag anländer svärmor med sambo - tjihooo...or not. På lördag anländer även den ohängde svågern från Norge samt Mannens härliga mormor, ja hon är faktiskt väldigt underbar...svårt att tro att svärmor är hennes avkomma, så hemsk som hon är. Haha!

   Så helgen är med andra ord, rätt uppbokad på roligare (och mer tids- och tålamodskrävande ting, dvs svärmor) saker än tentan. Måste bli klar senast imorgon på dagen, så att jag kan fira Mannen ordentligt på kvällen. Har halva tentan klar, så jag ligger ju rätt bra till ändå...om man tänker efter.


Var inne på IKEAs hemsida idag, de hade bilder från deras sommarturné där... Lillsonen var med på en bild - stolt poserande i sin nyvunna IKEA-tröja. Ja...det var ju en story i sig. När vi var och badade på stranden fredags, så var IKEA där med husvagnar och skojjigheter. Det hade en t-shirtkanon på stranden, som de sköt ut sammanlagt 6 tröjor ur. Alla barn, och ungdomar, stod och försökte få tag på en gul t-shirt. När en av tröjorna sköts ut, kastade sig ett gäng killar i 15-årsåldern på den...men min lillson knölande sig in under dom och drog för kung och fosterland - och vann! Sonen var överlycklig...och tonåringarna mindre lyckliga. Haha! Vinnarskalle? Oja...sonen är en tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna. Och nu är han oerhört stolt över att finnas med på IKEAS hemsida...i sin gula vinnartröja. Sötungen min!


Ovido - Quiz & Flashcards