Alla inlägg den 2 augusti 2009

Av Agnes - 2 augusti 2009 11:38


I torsdags var min syster, hennes son, jag och resten av min stora familj ute på Hasselö. Hasselö är en fin liten ö, cirka en timmes båtfärd ut. Det var min storasyster som kläckte den  storartade idén om att vi skulle utflykta dit.

 Båten skulle avgå 12.15 från hamnen nere i stan, så jag ansåg att vi var ute i god tid då jag klockan 11.30 stannade vid bankomaten för att ta ut monnisar.

 Jag matade in kortet i bankomaten, och får upp ett felmeddelande:


Tekniskt fel. Kan inte mata ut kortet.

Maskinen beslagtar kortet.

Var god kontakta din bank.


What the f**k?! No monnisar och inget kort!! Panik! Syster förbarmade sig och lät mig låna kontanter. Men jag var ändå tvungen att bege mig ner till banken för att tala om vad som skett.

 Asförbannad kliver jag in på banken - klockan är nu 11.42 När jag står där och väntar på min tur, hör jag hur en man som är framme vid kassan beskriver hur hans kort ätits upp av samma bankomat som käkat upp mitt kort.

 Johooo, ser du! Denna bankomat hade fått tuppjuck och åt upp alla kort från just denna bank, inga andra...bara MIN bank!

 Det blev min tur, banktjänstekvinnan beklagar det inträffade och beställer ett nytt kort till mig. Ett kort som, om jag har tur, kan vara mig tillhanda tidigast på tisdag. Suck.....

 Jag klev ut ur banken och hann, med god marginal, till båten - och hade en riktigt härlig dag ute på Hasselö.

Ovido - Quiz & Flashcards