Alla inlägg den 21 mars 2010

Av Agnes - 21 mars 2010 10:11


   En sån här jacka är det jag vill ha.... Frågan är bara om man kan knöla in ett höftparti stort som Arlanda, i en sån jacka utan att missa övrigt sjysst passform? Måste ta mig till en butik och prova. Sen får jag skriva upp jackan på önskelistan - och hoppas på att Mannen går på mina övertalningsförsök.... Har en månad på mig att lyckas med uppdraget. Närmare 2000 spänn för en jacka....det är många pengar det.


  

Fjällräven Nikka Jacket W

1999:-

Av Agnes - 21 mars 2010 09:43


   Framåt onsdagen började tröttheten förlama mig.... Orkade ingenting, lusten och musten försvann och jag fick gröt i huvudet. Något var på gång.

   På fredagen kom febern med tillbehör..... Krasslig och ynklig har jag spenderat min helg inom husets fyra väggar. Två dagars helg är allt för kort tid, då man har den dåliga smaken att gå och bli sjuk... Men snart är det dax för påskledighet -tack och lov!

   Idag regnar det, och det är sååå bra - för regnet tar ju bort snön. Och snö är jag innerligt trött på!

   Våren är i antågande, inte en dag för tidigt. Vår betyder att jag behöver införskaffa mig en ny vårjacka...så jag spenderar lite av söndagsförmiddagen med att jakta efter en lämplig jacka. Vet egentligen precis vad jag är ute efter - en klassisk Fjällräven-jacka. Ja ni vet...."fågelskådar-jacka".

   På Fjällrävens hemsida finner jag ingen sådan jacka....bara en väldig massa vinterjackor. Jakten går vidare....

Ovido - Quiz & Flashcards