Alla inlägg den 28 november 2010

Av Agnes - 28 november 2010 10:59


 Vem är det som gömmer sig bakom Dummans blogg, vem är Agnes?

Låt mig presentera mig själv. 

  • Jag heter något rätt snarlikt Agnes, men kallas i vissa kretsar för Agnes - men de allra flesta kalalr mig vid mitt dopnamn. När jag var yngre ville jag heta något i stil med Jenny, Maria, Anna eller (favoritnamnet då) Carina. Idag har jag vuxit i mitt namn och är nöjd med det.
  • 1974 föddes jag på Södersjukhuset i Stockholm
  • Yngst i en syskonskara på tre
  • Uppväxt i stockholmsförorten Farsta
  • Mina föräldrar skilde sig när jag var 6 år, bodde efter det med systrar och mamma
  • Åkte på kollo, Strandhem, under 8 somrar
  • Gick Livsmedelsteknisk linje på gymnasiet, och är utbildad bagare. Har dock aldrig arbetet som det.
  • Blev mamma till Son1 strax innan min 19-årsdag
  • Hankade mig fram på diverse arbeten inom barnomsorgen under ett antal år
  • Fick Dottern när jag var 22 år
  • Träffade Mannen 1996
  • Son2 föddes 2001
  • Flyttade till Västervik 2003, samma år föddes Son3
  • Började läsa på Komvux 2005, fick strålande betyg!
  • 26 augusti 2006 gifte vi oss, i en utomhuskyrka med släkten närvarande. Efteråt hade vi kräftskiva.
  • 28 augusti 2006 började på Socialpedagogiska programmet vid Högskolan Väst
  • Köpte hus 2007
  • Färdig socialpedagog januari 2010, och började direkt arbeta på en resurskola för högstadieelever.
  • Tog körkort 28 juli 2010, och köpte mig direkt en egen bil - med rosa rattmuff!
  • Börjar nytt jobb nu i januari 2011

Dessutom är det här jag:

  • Älskar att kolla på film
  • Tycker att mat är boten på allt; nedstämdhet, stress, ilska, tristess osv. Dessutom funkar mat att fira med, umgås kring och prata om.
  • Kolhydratjunkie
  • Använder ordet "piffigt" alldeles för ofta
  • Pendlar mellan att dricka litervis med kaffe och te varje dag
  • Behöver 5 kuddar för att sova gott om natten
  • Hatar egentligen julen, men maskerar det genom att fixa X-mas overload varje år
  • Är periodare på böcker, och kan under en läsperiod plöja igenom 3-4 böcker i veckan - fler om jag är ledig
  • Dricker ingen form av alkohol
  • Älskar att lösa korsord
  • Köper massor med lösgodis, bara för att jag tycker om känslan av att plocka ihop den perfekta blandningen. Dock är det inte alltid jag som äter upp godiset
  • Hatar att frysa, ser därför ut som en uteliggare hemma; stora koftor, raggsockor, halsduk och fårskinnstofflor.

Tja, det var väl en snabbversion av mig.

Av Agnes - 28 november 2010 10:55


1:a advent idag.

Huset är inbäddat i ett mjukt, tjockt lager av snö.

Hemmet är julpyntat.

Senare idag ska vi baka lussekatter.

Och sen blir det glögg, nybakta smörtunga lussekatter och pepparkakor.


Det finns helt klart vissa fördelar med vintern och den stundande julen.

Ovido - Quiz & Flashcards