Alla inlägg den 7 november 2010

Av Agnes - 7 november 2010 11:17


   Det är otroligt stressande att inte ha ett fast arbete... Inte ens under den tidsbegränsade period man har ett vikariat, kan slappna av och bara jobba. Måste hela tiden söka nytt....promota sig själv som just den person de behöver på sin arbetsplats. Ibland kan jag komma på mig själv att undra vem fan jag beskriver i jobbansökan - för inte kan det väl vara mig själv, för om jag är SÅ bra, då borde jag redan ha ett fast jobb.


   Fem ansökningar blev det idag. Anställningsintervju på onsdag.... Därimellan ska jag även sköta det vikariat jag just nu har, samt lyssna på folk som är mega-LAS:ade, men rädda för att behöva byta arbetsplats till en något mer transparant sådan....


   Ge mig ett jobb.

Ett fast jobb,så att helgerna blir tid för vila.

Inte som nu - tid för att sända iväg en massa ansökningar...

Ovido - Quiz & Flashcards