Direktlänk till inlägg 11 april 2010

Otåliga körkortstankar

Av Agnes - 11 april 2010 11:11


   Otålig.....otålig......o t å l i g ! !


   Jag kör bil...jag kör mycket bil.....jag kör dessutom bra (iaf enligt Mannen, och han är inte nådig i sin bedömning). Så det suger att nästa körlektion inte är förrän den 5 maj.... Förvisso räknar jag rätt kallt med att min körning kommer att sågas ordentligt av läraren, som mest verkar ha siktet inställt på att knäcka mitt självförstroende och pumpa mig på pengar... Men jag kunde ta den sågningen NU, och slippa vänta en månad på den.

   Vet att jag måste iväg till Norrköping för att köra stadskörning, för jag antar att det är obligatoriskt....och jag vågar inte ens fundera över när det kommer att bli av - förmodligen kommer att allt skjutas upp, pga ovilliga trafikslärare, så att jag hamnar mitt i semesterperioder...och får vänta till augusti. Det vore SKIT, om så blir fallet.

   Men nog är det väl upp till MIG om jag bokar in både halkan och stadskörningen - och riskerar att bli underkänd - redan nu? Jag menar....jag kan ju faktiskt oxå lyckas.

   Jo....så får det bli. Imorgon ringer jag och bokar in halkan, RiskEttan, stadskörning och uppkörning. Hade jag varit privatist, så hade det ju varit helt upp till mig och handladaren att avgöra när jag är mogen för dessa moment. Och enligt Mannen är jag det.... Alltså, bokar jag in det nu.

   Vad är det värsta som kan ske? Att jag missar och får göra om allt? Och? Möjligheten finns ju att jag kommer att LYCKAS oxå.

   Tycker dock att det är lagom fånigt att jag är tvungen att köra separat stadskörning, pga att vår stad är för liten - jag kör ju för f-n i andra städer oxå. Om två veckor ska vi upp till Sthlm, och då ska jag köra....men det räknas inte, för det sitter inte en körlärare i bilen då. Alltså måste jag BETALA pengar för att visa att jag kan ngt som jag redan gjort sedan en tid tillbaka....

Korkat.



 
 
Malin

Malin

11 april 2010 11:35

Kan trösta dig med att du inte kan bli underkänd på risk 1 & 2 ;)

http://hazzel.bloggagratis.se

 
Agnes

Agnes

11 april 2010 12:03

Alltid något... Dock tror jag att jag kommer få köra vidare runt mitt eget hus i 10 lektioner till.... suck!

http://www.dumman.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 10 februari 2011 08:51

....att blogga på! Ja, från mobilen alltså. Nu var jag tvungen att logga in, trixa mig fram genom 18 olika vyer, typ, för att till slut hamna här där jag äntligen kan plita ner ngr rader. Orka hålla på så här lixom.... Dessutom funkar ordbehandlingen...

Av Agnes - 8 februari 2011 16:09

     Sämre uppdatering av en blogg än så här, kan man knappast ha.....jag vet! Men nu kommer en liten glimt ur mitt liv.   Nya jobbet är toppen! Jag sitter aldrig vid datorn på fritiden längre. Jag har inte lärt mig blogga via mobilen. En ...

Av Agnes - 28 december 2010 13:18

     Hade en riktigt fin julafton med Mannen och avkommorna. vi firade hemma - själva. Visst lite trist att ingen kom hit, och vi hade ingen möjlighet att åka någonstans, eftersom Mannen gick av jobbet 07.00 julaftons morgon.    Vi käkade gott, d...

Av Agnes - 28 december 2010 11:56

   Jag är yngst - lilltjejen - i en syskonskara på tre, fast jag tycker att vi är fyra. Bonussyrran fick jag på köpet då pappa träffade sin fru, och för mig är hon faktiskt väldigt mycket syrra.    Vi är bara tjejer; jag är 36 år, T fyller 41 på lö...

Av Agnes - 22 december 2010 19:20

    Herrejösses så intressant för er att veta.....   Cerise-rosa raggsockor, jeans, svart tunika samt svart kofta. När jag gick ut adderade jag följande: svarta vinter-walkingpuppor, svart Fjällrävenjacka, svart/vit-randig halsduk, svart möss...

Ovido - Quiz & Flashcards