Alla inlägg under april 2010

Av Agnes - 2 april 2010 11:36


   Redan påsk.... Var ju nyss jul. Men jag klagar inte, det är härligt med påsk. För påsk innebär att våren har kommit och att allt bara kan bli ljusare, varmare och bättre. Och påsken i sig är en härligt opretantiös helg, då man mest vilar upp sig, umgås med goa människor och smäller i sig god mat och snask.

   Johooooooooooooo då, jag ska gluffa godis - var så säker. Inte en chans att jag ägnar mig åt Gi under påsken, nä nä....

   Imorgon kommer Malin och hennes lilla familj hit för att påska till livet lite - fast vi gör det på vårt eget vis; vi grillar, vi äter smurrig efterrätt och trivs i varandras sällskap. Ska bli mysigt, och jag ser fram emot det.


   Långfredagen ska mest handla om att ta det lungt. Just nu tittar Son2 och Son3 på "Wall-E", mannen målar om en dörr, Dottern är hos en kompis och Son1 är iväg med sin pappa. Själv ska jag strax lämna sajbern och bege mig iväg till Blomsterlandet, där lite nya fina blommor ska inhandlas till sönernas rum.


Om vi inte hörs imorgon -


PÅSKPUSS PÅ DIG!

 

Ovido - Quiz & Flashcards