Alla inlägg under april 2009

Av Agnes - 21 april 2009 10:42


Här är fina väskan!

Av Agnes - 21 april 2009 10:33


Kom oanandes till plugget, nu på morgonen... Träffade mina basgruppskamrater i cafét - och de hade STORT paket till mig! :-)


Jag fyller, som jag kanske tidigare har ältat om, år imorgon...och de söta små människorna hade köpt paket till mig.


Fick en fin väska! Jag som älskar väskor!


Tack söta ni!

Av Agnes - 20 april 2009 09:21


Plötsligt var han bara där, i drömmen... Snygg och välsjungande. Somnade med hans stämma i mitt huvud igår, drömde därefter om honom och vaknade upp med "Om Black Jim" i huvudet.


Thåström har flyttat in i mitt huvud. En rätt snygg inneboende måste jag säga....dock med ett tvivelaktigt leverne. ;-) Men ögongodis, och örongodis är det dock.



Av Agnes - 19 april 2009 13:13


Mitt liv går ständigt i perioder.

Perioder av:

youtube-tittande

städmani

bakningsrace

betapetande

sömnlöshet

sms:ande

gnällande

fikande

datahängande

och en massa andra grejor, som jag gör i perioder.


Just nu är jag inne i en period av betapetande, och det innebär datahängande, sömnlöshet och youtubande. På sätt och vis hänger väl allt detta ihop, med tanke på att tre avgrejorna görs vid datorn, och den fjärde och sista grejen påverkas av alltför mycket och intensiv skärmtid.


Sånna här perioder föregås ALLTID av en smärre nedgång i sinnet för mig....blir deppig och något apatisk. FÖr att bryta mitt ständiga stillasittande med tillhörande väggstirrande, sätter jag mig vid datorn - där jag fastnar.


Det värsta är att jag inte ens känner mig osocial och trist när jag sitter här vid skärmen - jag är ju mer social än vad jag varit på länge! Eller....jag bloggar, det är väl lite socialt? Nä....det är det ju inte. Hade jag chattat med någon, då hade det kunnat kallas socialt, men detta är ju bara mina egna ord på en skärm, som förmodligen inte ens läses av någon annan än Malin och syrran... Men helt ärligt - jag ORKAR banne mig inte chatta med någon, räcker med mina egna tankar som går på högvarv, behöver inte blanda in andras tankar och åsikter i mitt röriga huvud.


*inser att jag måste göra något annat än trycka på tangenterna*


BAKA!!!

Japp, jag tror minsann att jag ska baka lite. En kladdig chokladkaka muntrar nog upp en "inför födelsedagen"-krisande Agnes! Plus att jag får ett rejält BEVIS på att jag har åstadkommit något idag. Perfekt!!! Här ska bakas!



Av Agnes - 19 april 2009 10:05


Talte precis med min far i telefon...det sker alltför sällan just nu, av olika skäl. Det är synd, för jag har alltid haft en god relation till honom, och även till hans fru. Men något hände i hans liv i slutet av förra året, och det påverkar tyvärr honom oerhört mycket, vilket gör att han stänger mig ute ur hans liv. Har dock bestämt mig för att jag ska göra en rejäl insats i sommar, och inte ge honom några valmöjligheter - jag vill ha tillbaka vår relation!


Men på fredag ska jag iaf träffa honom, då jag och Mannen ska spendera natten hos dem. Pappa ville även bjuda oss på lite gott käk, med anledning av den fruktansvärda dagen nu på onsdag (35 år sedan jag föddes....huuu!). Kan bli riktigt najs!


Sedan skjutsar han in mig och Mannen till Viking-terminalen, och hämtar oss även på söndag på samma ställe. Vilken service!


Jo, det är ju så att jag och Mannen ska åka finlandsbåt på lördag. Vi har lyckats inackordera de fyra barnen oss släkt och vänner, och har 24 timmar ensamma. Ska bli mys att komma iväg, bara han och jag.


Inför lördagens äventyr har jag även beställt tid hos frisören, så jag ska bli TJUSIG oxå! Så imorgon ska frissan förbereda mitt inträde i medelåldern - jag ska minsann se piffig ut, även om jag hädanefter kommer att vara närmare 40 än 30!


Gulp......40.......*djup suck*.....

Av Agnes - 18 april 2009 13:11


UNDERBART!!

Av Agnes - 18 april 2009 11:06


Jag & Mannen

Av Agnes - 18 april 2009 10:49


Det är väldigt lätt att man efter 13 år tillsammans, blir hemmablind och inte ser de små tecken på kärlek som hela tiden finns runt omkring en. Måste stundtals påminna mig om att Mannen är en rätt finurlig och söt liten sak, och anstränga mig för att se och uppskatta de små, men ack så viktiga sakerna, som han ständigt gör för mig.


Ett par exempel:

  • Lägger alla mina kuddar i exakt rätt ordning på kvällen när jag ska gå och sova.
  • Köper en skvallertidning, favvisgodis och glass när jag är mensig och emlig.
  • Tar omvägen förbi kondiset när han är på väg hem från jobbet på morgonen, så att jag ska få färska frallor till frukost.
  • Låter mig alltid vräka mig med kuddar och täcken i soffan, trots att han knappt får plats.
  • Låter mig alltid välja film när vi ska hyra DVD, och tar sedan en film som han själv vill se - och tittar på den när jag somnat i soffan, efter att ha tvingat honom att se "min" film.
  • Sätter på rumpvärmaren i bilen, eftersom han vet att jag tycker om att värma rumpa/rygg, och att det underlättar när jag har värk.
  • Bakar sockerkakor (alltid två), när jag är nere och behöver muntras upp.
  • Skjutsar mig så gott som alltid till skolan, och hämtar mig.
  • Lånar böcker på bibblan åt mig: "tror du skulle gilla den här."
  • Försöker vara tyst när radion spelar min favvislåt.

Det, och mycket annat....är små tecken på kärlek.

Ovido - Quiz & Flashcards