Direktlänk till inlägg 19 april 2009

Pappas tösabit

Av Agnes - 19 april 2009 10:05


Talte precis med min far i telefon...det sker alltför sällan just nu, av olika skäl. Det är synd, för jag har alltid haft en god relation till honom, och även till hans fru. Men något hände i hans liv i slutet av förra året, och det påverkar tyvärr honom oerhört mycket, vilket gör att han stänger mig ute ur hans liv. Har dock bestämt mig för att jag ska göra en rejäl insats i sommar, och inte ge honom några valmöjligheter - jag vill ha tillbaka vår relation!


Men på fredag ska jag iaf träffa honom, då jag och Mannen ska spendera natten hos dem. Pappa ville även bjuda oss på lite gott käk, med anledning av den fruktansvärda dagen nu på onsdag (35 år sedan jag föddes....huuu!). Kan bli riktigt najs!


Sedan skjutsar han in mig och Mannen till Viking-terminalen, och hämtar oss även på söndag på samma ställe. Vilken service!


Jo, det är ju så att jag och Mannen ska åka finlandsbåt på lördag. Vi har lyckats inackordera de fyra barnen oss släkt och vänner, och har 24 timmar ensamma. Ska bli mys att komma iväg, bara han och jag.


Inför lördagens äventyr har jag även beställt tid hos frisören, så jag ska bli TJUSIG oxå! Så imorgon ska frissan förbereda mitt inträde i medelåldern - jag ska minsann se piffig ut, även om jag hädanefter kommer att vara närmare 40 än 30!


Gulp......40.......*djup suck*.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 10 februari 2011 08:51

....att blogga på! Ja, från mobilen alltså. Nu var jag tvungen att logga in, trixa mig fram genom 18 olika vyer, typ, för att till slut hamna här där jag äntligen kan plita ner ngr rader. Orka hålla på så här lixom.... Dessutom funkar ordbehandlingen...

Av Agnes - 8 februari 2011 16:09

     Sämre uppdatering av en blogg än så här, kan man knappast ha.....jag vet! Men nu kommer en liten glimt ur mitt liv.   Nya jobbet är toppen! Jag sitter aldrig vid datorn på fritiden längre. Jag har inte lärt mig blogga via mobilen. En ...

Av Agnes - 28 december 2010 13:18

     Hade en riktigt fin julafton med Mannen och avkommorna. vi firade hemma - själva. Visst lite trist att ingen kom hit, och vi hade ingen möjlighet att åka någonstans, eftersom Mannen gick av jobbet 07.00 julaftons morgon.    Vi käkade gott, d...

Av Agnes - 28 december 2010 11:56

   Jag är yngst - lilltjejen - i en syskonskara på tre, fast jag tycker att vi är fyra. Bonussyrran fick jag på köpet då pappa träffade sin fru, och för mig är hon faktiskt väldigt mycket syrra.    Vi är bara tjejer; jag är 36 år, T fyller 41 på lö...

Av Agnes - 22 december 2010 19:20

    Herrejösses så intressant för er att veta.....   Cerise-rosa raggsockor, jeans, svart tunika samt svart kofta. När jag gick ut adderade jag följande: svarta vinter-walkingpuppor, svart Fjällrävenjacka, svart/vit-randig halsduk, svart möss...

Ovido - Quiz & Flashcards