Alla inlägg under december 2010

Av Agnes - 6 december 2010 17:43


   Idag har jag lärt mig följande:

Det är inte bra att åka omkring med ett tjockt lager snö på taket av bilen. Ty denna snö kan lossna när som helst....och när den gör det, då ser man ungefär INGENTING när man kör - för snön åker givetvis av bilen framåt, dvs ner över vindrutan. Ett lager snö, som är cirka 50 cm tjockt, och som helt täckt ett tak på en Opel Zafira, täcker en vindruta TOTALT när det väl åker av taket.

Tro mig, jag vet....

Av Agnes - 5 december 2010 14:20


   Den här är svår..... Men jag försöker.


Trygghet

Ömhet

Värme

Tvåsamhet


   Jag kan rada upp en rad med olika ord, i ett försöka beskriva vad kärlek är för mig. Tror inte jag kan hitta rätt ord, hur mycket jag än försöker....

   Jo, ETT ord finns det.

Pontus

 

   Det är han som är Mannen....och han är min man. Jag väljer honom om och om igen, och han väljer mig om och om igen. Våra år ihop har inte varit lätta, det ska gudarna veta...men vi väljer varandra om och om igen. Och det är på något sätt och vis vad det handlar om - att VÄLJA, och stå kvar, även när det blåser som mest.

  

   Hellre ett helvete, tillsammans med Pontus, än ett paradis utan honom.... Tack och lov, är livet med Pontus allt som oftast fyllt av just de ord jag började att rada upp; trygghet, ömhet, värme, tvåsamhet.


*kärlek*

Av Agnes - 1 december 2010 18:13


   När jag är sjuk måste jag trotsa feber och annat elände för att städa, laga mat och göra andra måsten. När mina stora barn är sjuka sover de dygnet runt, blir serverade mat och ompysslade. Och det är ju inget fel i det, det är klart att de ska få ynka ihop till små blöta högar.

   Men om man nu är så krasslig att man inte kan gå till skolan, och knappt orkar sig upp ur sängen - är man då tillräckligt frisk att sitta och hänga vid datorn? Nope....inte om man frågar mig.

   Mitt beslut att dra ut nätverkskabeln för Son1 och Dottern, som är såååå sjuka, mottogs med uppgivna miner. Jag TROR, men bara tror, att detta drastiska handlande från min sida kommer att förkorta avkommornas sjukdom med åtminstone....1½ dag.


Lömskt av mig, va??

Av Agnes - 1 december 2010 17:46


   Jahapp.....vem kan tänkas vara det minsta intresserad av vad jag har proppat i mig idag? Jaja....jag har ju listan att gå efter, och ska jag göra alla punkter så får jag ta de mindre intressanta punkterna oxå.

   Nåväl, här kommer min matdag idag.


Frukost: En Frökuse med messmör. Ett glas med Proviva Björnbär.


Mellanmål: Kaffe med mjölk


Lunch: Skolmaten...dvs smaklös korvstroganoff med simmig sås, serverat med ris. Lite rårivna morötter och ett par skivor inlagd gurka. En skiva Rutknäcke med Lätt & Lagom på.


Mellanmål: Kaffe med mjölk. En banan + ngr jordnötter.


Middag: Tomatsoppa. Frökuse med på Lätta och ost. Äppelpaj med vaniljsås.


Tror  att jag fick i mig några bitar choklad mellan det andra mellanmålet och middagen oxå....


Intressant att veta?

Nä...trodde inte det heller.

 

Ovido - Quiz & Flashcards