Direktlänk till inlägg 29 april 2009

Anekdot från en Finlandsfärja

Av Agnes - 29 april 2009 15:08


Var som sagt på en finlandskryssning i hlegen som var, och det var en mycket intressant upplevelse, med tanke på alla knasigheter man fick bevittna. Människan är ett sjukt släkte....haha!


Vi skulle precis anlända till Åbo, och jag och Mannen satt inne i dansrestaurangen och tittade på folk som svängde sina lurviga. När musiken tystnade och det var dax för folk att börja stiga av båten, lade vi märke till en något överförfriskad donna som inte ens kunde gå med hjälp av två stora karlar som pallade upp henne mellan sig. Hon klarade knappt av att sitta påaen stol, så männen fick hålla i henne för att hon inte skulle ramla i backen. Oerhört underhållande...


Mannen och jag satte oss ute i ena korridoren, så vi hade utsikt över människaorna som klev av båten. Då komemr plötsligt en ur personalen dragandes på en rullstol, en sådan där rullstol med både nackstöd och säkerhetsbälte. Han talade i mobiltelefonen, och apgarvade alltmedan han rörde sig mot dansrestaurangen.


Jag sa åt Mannen att jag trodde att mannen med rullstolen och mobil förmodligen var på väg för att hämta den mycket berusade damen. Vi blev nyfikna och följde lite snyggt efter....


Johoooo, vi hade rätt!


Tre män fick hjälpas åt att baxa ner kvinnan i rullstolen. Och trots att hon inte ens kunde sitta upprätt, började hon skamlöst flirta med mannen ur personalen. Denna man verkade dock inte ha ngr som helst problem att motstå hennes charm....


Aaaah......mänskligt beteende när det är som sämst. Men ack så underhållande att iaktta.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 10 februari 2011 08:51

....att blogga på! Ja, från mobilen alltså. Nu var jag tvungen att logga in, trixa mig fram genom 18 olika vyer, typ, för att till slut hamna här där jag äntligen kan plita ner ngr rader. Orka hålla på så här lixom.... Dessutom funkar ordbehandlingen...

Av Agnes - 8 februari 2011 16:09

     Sämre uppdatering av en blogg än så här, kan man knappast ha.....jag vet! Men nu kommer en liten glimt ur mitt liv.   Nya jobbet är toppen! Jag sitter aldrig vid datorn på fritiden längre. Jag har inte lärt mig blogga via mobilen. En ...

Av Agnes - 28 december 2010 13:18

     Hade en riktigt fin julafton med Mannen och avkommorna. vi firade hemma - själva. Visst lite trist att ingen kom hit, och vi hade ingen möjlighet att åka någonstans, eftersom Mannen gick av jobbet 07.00 julaftons morgon.    Vi käkade gott, d...

Av Agnes - 28 december 2010 11:56

   Jag är yngst - lilltjejen - i en syskonskara på tre, fast jag tycker att vi är fyra. Bonussyrran fick jag på köpet då pappa träffade sin fru, och för mig är hon faktiskt väldigt mycket syrra.    Vi är bara tjejer; jag är 36 år, T fyller 41 på lö...

Av Agnes - 22 december 2010 19:20

    Herrejösses så intressant för er att veta.....   Cerise-rosa raggsockor, jeans, svart tunika samt svart kofta. När jag gick ut adderade jag följande: svarta vinter-walkingpuppor, svart Fjällrävenjacka, svart/vit-randig halsduk, svart möss...

Ovido - Quiz & Flashcards