Direktlänk till inlägg 31 januari 2009

Nyinflyttad!

Av Agnes - 31 januari 2009 14:05

Jag tröttnade på en stor kvällstidnings bloggsida med en jäkla massa reklam - så nu flyttar jag in här istället. Bara tanken på att slippa reklam gör mig lyrisk.


Det fanns en tid i mitt liv då jag fann reklam väldigt roligt... Det var innan reklamkanalerna hade gjort intåg i gemene mans hem och tv, men min syster tillhörde en utvald skara som hade Tv3 och MTV. Jag var mycket impad över hennes otroliga kanalutbud, och bad henne spela in från både MTV och andra kanaler. För inte så länge sedan hittade jag, undangömt i en låda i källaren, ett gammat vhs-band med ett egendesignat omslag. MTV stod det med cool stil...


Jag kommer ihåg att det där videoandet var en av mina högst värderade tillhörigheter. Med stolthet tog jag fram det när jag hade kompisar hemma, och vi tittade med andan i halsgropen på de vågade videosarna. Men det var trots allt inte själv musikvideorna som var själva huvudattraktionen, nä nä...det var reklampauserna. *s*


Det är synd att jag idag inte har en vhs-spelare, det hade nog varit rätt skoj att kolla in det där bandet med MTV...omslaget utlovar coolhet, det vill jag lova. ;-)

 
 
Ingen bild

Den COOLA systern!

1 februari 2009 08:43

Ja, tänk sån raritet du sitter på! Ett VHS band med gamla goda låtar från MTVs begynnelse!!! D e verkligen något att spara till dina barn och barnbarn. Ha ha, va kul du har kvar det!!!

 
Ingen bild

Agnes (lillasystern till den coola systern)

2 februari 2009 09:52

Du kommer alltså ihåg bandet? Sjukt roligt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 10 februari 2011 08:51

....att blogga på! Ja, från mobilen alltså. Nu var jag tvungen att logga in, trixa mig fram genom 18 olika vyer, typ, för att till slut hamna här där jag äntligen kan plita ner ngr rader. Orka hålla på så här lixom.... Dessutom funkar ordbehandlingen...

Av Agnes - 8 februari 2011 16:09

     Sämre uppdatering av en blogg än så här, kan man knappast ha.....jag vet! Men nu kommer en liten glimt ur mitt liv.   Nya jobbet är toppen! Jag sitter aldrig vid datorn på fritiden längre. Jag har inte lärt mig blogga via mobilen. En ...

Av Agnes - 28 december 2010 13:18

     Hade en riktigt fin julafton med Mannen och avkommorna. vi firade hemma - själva. Visst lite trist att ingen kom hit, och vi hade ingen möjlighet att åka någonstans, eftersom Mannen gick av jobbet 07.00 julaftons morgon.    Vi käkade gott, d...

Av Agnes - 28 december 2010 11:56

   Jag är yngst - lilltjejen - i en syskonskara på tre, fast jag tycker att vi är fyra. Bonussyrran fick jag på köpet då pappa träffade sin fru, och för mig är hon faktiskt väldigt mycket syrra.    Vi är bara tjejer; jag är 36 år, T fyller 41 på lö...

Av Agnes - 22 december 2010 19:20

    Herrejösses så intressant för er att veta.....   Cerise-rosa raggsockor, jeans, svart tunika samt svart kofta. När jag gick ut adderade jag följande: svarta vinter-walkingpuppor, svart Fjällrävenjacka, svart/vit-randig halsduk, svart möss...

Ovido - Quiz & Flashcards